Projena opažačkih sposobnosti studenata biologije na primjeru promatranja papučica (CROSBI ID 667922)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Matić, Ana Marija ; Sertić Perić, Mirela ; Radanović, Ines
hrvatski
Projena opažačkih sposobnosti studenata biologije na primjeru promatranja papučica
Promatranje i opisivanje odnosa između pojava i organizama temelji su istraživačke nastave u vertikali biološkog obrazovanja. Cilj istraživanja bio je procijeniti sposobnost promatranja bioloških preparata i bilježenja opažanja među studenima druge godine preddiplomskog studija različitih studijskih programa biologije. Istraživanje je provedeno u sklopu nastave u praktikumu, tijekom koje se od ukupno 46 studenata zahtijevalo da, koristeći strukturirani upitnik, bilježe i ilustriraju rezultate promatranja različitih preparata papučica – netretiranih papučica te papučica obojenih kiselim metilenskim zelenilom i metodom srebrne impregnacije. Za potrebe ovog rada, analizirana su dva pitanja iz upitnika. Većina studenata (91.5 ± 6, 4%) je pored odgovora na zadana pitanja priložila i crteže papučica. Pri tome 29.5 (± 9.9)% studenata koji su priložili crteže, nije označilo ucrtane strukture, dok je 16.3 (± 7.0)% studenata barem djelomično označilo crtež koristeći prethodna znanja. Međutim, kod 44% studenata opažene su miskoncepcije u prethodnim znanjima i/ili je moguće da su označene strukture imenovane nasumce. U dva analizirana pitanja, svega 26 ± 2.8% studenata detaljno opisuje, ali ne imenuje opažene pojave i strukture u papučica. Ovo istraživanje temelj je za daljnje istraživanje opažačkih sposobnosti između različitih dobnih skupina predškolske djece, učenika, studenata i njihovih nastavnika s ciljem da se unaprijedi poučavanje temeljeno na promatranju i zaključivanju učenika.
i straživačka nastava ; aktivno učenje ; sposobnost opažanja
nije evidentirano
engleski
The assessment of biology students' observation skills on the example of Paramecium observations
nije evidentirano
learning by research ; active learning ; perception skills
nije evidentirano
Podaci o prilogu
39-40.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik sažetaka 13. Hrvatskog biološkog kongresa
Kružić, Petar ; Caput Mihalić, Katarina ; Gottstein, Sanja ; Pavoković, Dubravko ; Kučinić, Mladen
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo
Podaci o skupu
13. Hrvatski biološki kongres
predavanje
19.09.2018-29.09.2018
Poreč, Hrvatska