TEORIJSKE ODREDNICE I PRAKTIČNE IMPLIKACIJE UVOĐENJA ODNOSA S JAVNOŠĆU U MUZEJE (CROSBI ID 667906)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pavelin, Goran
hrvatski
TEORIJSKE ODREDNICE I PRAKTIČNE IMPLIKACIJE UVOĐENJA ODNOSA S JAVNOŠĆU U MUZEJE
Univerzalna ljudska potreba jest spajanje s ljudima i vremenom kroz memoriju. Simbolički aspekti uspostave i funkcioniranja muzeja traže ulazak u muzej, potrebu da ga vidimo, čujemo i gotovo dodirnemo da bismo došli u neko daleko mjesto ili događaj. Muzeji tako pronalaze razne oblike komunikacije da bi uspostavili kontakt s javnošću i skrenuli pozornost na vrijednost pohranjenih muzealija. Uspješnost pojedinih oblika komunikacije očituje se suradnjom muzeja i komunikacijskih medija te komunikacijom između muzeja i raznih javnosti. Muzej mora misliti o sebi ne samo kao o proizvoditelju usluga, već kao o nekom tko lobira kod posjetitelja ili korisnika, i to tako što će raditi stvari koje će privući ljude da intenziviraju s njim suradnju, uvjeravajući ih u vlastitu esencijalnu važnost. Primjenom koncepata teorija i modela odnosa s javnostima, današnji muzej ide prema dosljednijem definiranju vlastitih ciljeva, komuniciranju s više svježine te vlastite specifičnosti putem dobrih komunikacijskih programa, publiciteta, oglašavanja, organiziranja javnih programa te iskaza relevantnosti u suvremenom životu. U tom kontekstu, odnosi muzeja s javnostima su sinonim za znanstveno vođeni dio rješavanja problema i proces promjena u muzeju. Proces upravljanja institucijom polazi od definiranja problema u odnosima s javnostima muzeja – metodologijom korištenog istraživanja i analiza relevantnih podataka ; strateškog planiranja i programiranja ; poduzimanja akcije i komuniciranja, tj. strategija oblikovanja poruka (provedba) te procjene programa, tj. mjerljivosti dobivenih rezultata. Profesionalni orijentir muzejskoga stručnjaka zahtijeva nadopunu novim znanjima u komunikacijskim tehnikama, menadžmentu, strateškom planiranju, pregovaranju, motivaciji, marketingu, odnosima s javnošću, korištenju moći i drugim vještinama.
komunikacija, javnost, odnosi s javnošću, marketing, muzej.
Zbornik je dostupan u digitalnom obliku http://hrmud.hr/zbornik/Zbornik%203.Kongresa%20muz elaca.pdf
engleski
THEORETICAL GUIDELINES AND PRACTICAL IMPLICATIONS OF INTRODUCING PUBLIC RELATIONS INTO MUSEUMS
nije evidentirano
communication, public, public relations, marketing, museum
nije evidentirano
Podaci o prilogu
277-293.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
III. KONGRES MUZEALACA HRVATSKE s međunarodnim sudjelovanjem
Arko Pijevac, Milvana ; Latinović, Slađana
Opatija: Hrvatsko muzejsko društvo
978-953-8204-00-5
Podaci o skupu
Nepoznat skup
ostalo
29.02.1904-29.02.2096