Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza zavisnosloženih rečenica u pismenim ispitima njemačkog jezika kroz prizmu Teorije o sposobnosti jezične obrade (CROSBI ID 667894)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Šarić, Antonija Analiza zavisnosloženih rečenica u pismenim ispitima njemačkog jezika kroz prizmu Teorije o sposobnosti jezične obrade // Od teorije do prakse u jeziku struke (Zbornik radova) / Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija (ur.). 2017. str. 289-299

Podaci o odgovornosti

Šarić, Antonija

hrvatski

Analiza zavisnosloženih rečenica u pismenim ispitima njemačkog jezika kroz prizmu Teorije o sposobnosti jezične obrade

U prošlosti su se istraživanja međujezika učenika drugog jezika temeljila na analizi pogrešaka, a bavila su se pitanjem u kojoj je mjeri usvajanje drugog jezika rezultat prijenosa iz prvog jezika te koliko je ono rezultat stvaranja hipoteza o ciljnom jeziku. S obzirom da se analizom pogrešaka ne može dobiti potpuna slika usvajanja jezika, prepoznata je potreba za proučavanjem učenikova jezika u cjelini, a kako bi objasnili međujezik koji učenici stvaraju u različitim fazama razvoja. Došlo se do zaključka da se jezik razvija na pravilan, predvidiv način. S time u skladu, prema Teoriji o sposobnosti jezične obrade, usvajanje se drugog jezika odvija prema pravilima, a razvoj se učenikova jezika prati kroz razvojne faze pri čemu je element svakog nižeg stupnja preduvjet za funkcioniranje višeg stupnja. U njemačkom je jeziku prepoznato šest razvojnih faza u usvajanju jezika, a ovaj se rad fokusira na posljednju razvojnu fazu prema kojoj glagol koji se konjugira zauzima posljednje mjesto u zavisnoj rečenici. Analiza se zavisnosloženih rečenica temelji na pismenim ispitima studenata 1. godine diplomskoga studija gdje se njemački jezik podučava kao jezik struke. Posljednja razvojna faza smatrat će se usvojenom ukoliko je točno korištena u više od 90 % slučajeva. Cilj je ovoga istraživanja utvrditi jesu li studenti, prema Teoriji o sposobnosti jezične obrade, nakon 12 i više godina učenja njemačkog jezika, usvojili posljednju fazu u njemačkom jeziku, te ukazati na činjenicu da se uvid u usvajanje jezika može steći i proučavanjem razvojnih faza, čime se pomiče fokus s promatranja i brojenja pogrešaka, s obzirom da njihovom analizom ne možemo dobiti potpunu sliku usvajanja jezika.

analiza pojavljivanja ; međujezik ; njemački jezik kao jezik struke ; razvojne faze ; teorija o sposobnosti jezične obrade

nije evidentirano

engleski

Analysis of complex sentences within German language written exams from a Processability viewpoint

nije evidentirano

developmental stages ; emergence analysis ; German for specific purposes ; interlanguage ; processability theory

nije evidentirano

Podaci o prilogu

289-299.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija

Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama

1849-9279

Podaci o skupu

II. International Conference From Theory to Practice in Language for Specific Purposes = II. međunarodna konferencija Od teorije do prakse u jeziku struke

predavanje

17.02.2017-18.02.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija