Interkulturalna komunikacijska djelotvornost odgojitelja djece rane i predškolske dobi (pilot studija) (CROSBI ID 62033)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ljubetić, Maja ; Bedrica, Adrijana ; Slavinjak, Tamara
hrvatski
Interkulturalna komunikacijska djelotvornost odgojitelja djece rane i predškolske dobi (pilot studija)
Nove kompetencije među kojima se ističe interkulturalna komunikacijska kompetencija postaju imperativ u suvremenom svijetu. Kako se stjecanju te kompetencije ne posvećuje dostatna pozornost tijekom formalnoga obrazovanja odgojitelja, a u praksi je ona nužnost, provedeno je pilot istraživanje na uzorku 137 odgojitelja djece rane i predškolske dobi kako bi se istražio prostor interkulturalne komunikacijske djelotvornosti. U istraživaanju je korištena Skala interkulturalne djelotvornosti/Intercultural Effectiveness Scale, autora Portalla i Chen, 2010). Provedenom faktorskom analizom ekstrahirano je pet faktora i to: Faktor osobne nesigurnosti, Faktor samopouzdanja, Faktor poštovanja sugovornika, Faktor neautentičnosti kao posljedice neznanja te Faktor odgovornosti u interakciji. Navedeni faktori omogućili su razumijevanje interkulturalne komunikacijske djelotvornosti kao kontinuuma čiju nedjelotvornost čine nesigurnost i neautentičnost kao posljedica neznanja, dok djelotvornost čine samopouzdanje, poštovanje sugovornika te odgovornost u interakciji. Provedeno istraživanje inicijalni je korak u kreiranju proširenog upitnika za ispitivanje interkulturalne komunikacijske djelotvornosti, primjenjivog na različitim uzorcima i ispitanika, a s ciljem osmišljavanja empirijski provjerenih i utemeljenih programa permanentnoga stručnog usavršavanja odgojno- obrazovnih djelatnika u Hrvatskoj o interkulturalnoj komunikacijskoj djelotvornosti.
interkulturalna komunikacijska efikasnost ; odgojitelji ; rani i predškolski odgoj
nije evidentirano
engleski
Intercultural Communication Effectiveness of Early and Preschool Age Educators (pilot study)
nije evidentirano
intercultural communication effectiveness ; educators ; early and preschool education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
57-67.
objavljeno
Podaci o knjizi
Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti
Hrvatić, Neven
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2018.
978-953-8028-08-3