Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Projektiranje vanjskog sustava prigušenja torzijskih vibracija bušaćeg vretena za istosmjerni serijski motor reguliran po brzini vrtnje (CROSBI ID 423338)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Plavac, Filip Projektiranje vanjskog sustava prigušenja torzijskih vibracija bušaćeg vretena za istosmjerni serijski motor reguliran po brzini vrtnje / Pavković, Danijel (mentor); Zagreb, Hrvatska, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2018

Podaci o odgovornosti

Plavac, Filip

Pavković, Danijel

hrvatski

Projektiranje vanjskog sustava prigušenja torzijskih vibracija bušaćeg vretena za istosmjerni serijski motor reguliran po brzini vrtnje

Živimo u svijetu u kojem proizvodnja energije na račun eksploatacije fosilnih goriva još uvijek nema dovoljno isplativu niti obećavajuću alternativu. Oko fosilnih goriva sagrađena je enormna industrija o kojoj nije potrebno puno govoriti, te se poput ostalih grana industrije odlikuje obiljem inženjerskih izazova. Jedan od takvih izazova je modernizacija zrelih bušaćih garnitura novim upravljačkim algoritmima koji svojim niskim troškovima i jednostavnošću primjene prevladavaju nad hardverskim rješenjima. Pametna strategija upravljanja značajno produljuje životni vijek takvih postrojenja, a ujedno rezultira i manjom potrošnjom energije u odnosu na slučaj pod-optimalnog upravljanja. Štetne pojave koje se ovakvom strategijom nastoje spriječiti su: „stick-slip“ efekt koji nastaje uslijed prirode fenomena trenja, takozvani „back-spinning“ efekt, te pojava torzijskih vibracija unutar bušaćih cijevi, na primjer uslijed nagle promjene reference brzine vrtnje. U ovom radu opisan je elektromotorni pogon naftnog bušaćeg vretena, te je prikazan i detaljno objašnjen dizajn sustava regulacije struje i brzine vrtnje istosmjernog serijskog motora. Određeni su parametri regulatora za slučaj pogona s „krutom“ vezom. Na kraju je predstavljen vanjski sustav za prigušenje torzijskih vibracija temeljen na estimaciji momenta bušaćeg vretena i korekciji reference brzine vrtnje. Sustav je spojen na istosmjerni serijski motor tvrtke General Electric GE752 AUT reguliran po brzini vrtnje, čije su karakteristike također dane u radu. Navedeni sustav ispitan je za različite dubine bušenja, te različita podešenja.

Modernizacija, bušaćih garnitura, životni vijek, istosmjerni serijski motor, torzijske vibracije, prigušenje

nije evidentirano

engleski

Design of an external drill-string drive torsional vibration damping system for a speed-controlled series-excitation direct current motor

nije evidentirano

Retrofitting, drilling rigs, life span, series-excitation DC motor, torsional vibrations, damping

nije evidentirano

Podaci o izdanju

74

27.09.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Strojarstvo