Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Grad, film i modernitet: diskurzivna analiza urbanih imaginarija u filmovima Koraci grada i Moj stan (CROSBI ID 255741)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mudronja Pletenac, Aneta ; Vrbančić, Mario Grad, film i modernitet: diskurzivna analiza urbanih imaginarija u filmovima Koraci grada i Moj stan // Folia linguistica et litteraria, 21 (2018), 249-277. doi: 10.31902/fll.21.2018.13

Podaci o odgovornosti

Mudronja Pletenac, Aneta ; Vrbančić, Mario

hrvatski

Grad, film i modernitet: diskurzivna analiza urbanih imaginarija u filmovima Koraci grada i Moj stan

U ovom radu analiziramo dva dokumentarna filma o gradu Zagrebu, nastala poslije Drugog svjetskog rata, u vrijeme velike obnove jugoslavenskog društva: Koraci grada (Majer, 1957) i Moj stan (Berković, 1962). Analizi filmova, i urbanih imaginarija koje oni reprezentiraju, pristupamo inspirirani radom Michela Foucaulta, promatrajući ih stoga kao forme znanja ili tehnologije moći koje oblikuju određene modalitete djelovanja i različite svjetove koji reprezentacijom širenja grada otvaraju pitanja o „novom” i „starom”, i to kroz klasnu, rodnu i dobnu perspektivu. Tematski gledano, i jedan i drugi film problematiziraju preseljenje stanovništva u gradove, njihovo širenje i nastajanje nove periferije, no dok se u Koracima grada otvara ideal fantazme „novog revolucionarnog” vremena, Moj stan tu istu fantazmu dekonstruira. Stoga diskurzivnom analizom tih filmova dolazimo do ključnog pitanja o vizualnosti i odnosima moći u društvu, pitanja urbanizma i panopticizma, subjekta i subjektnih pozicija te onog u društvu potisnutog, što ukazuje na ambivalenciju i višestruko djelovanje društvene moći.

Zagreb – socijalistički urbani imaginariji, modernitet, urbane transformacije, panopticizam, subjektne pozicije (klasa, rod…), heterotopija, institucionalni aparati i tehnologije moći, ambivalencija

nije evidentirano

engleski

CITY, FILM, MODERNITY: DISCOURSE ANALYSIS OF SOCIALIST URBAN IMAGINARIES IN TWO FILMS KORACI GRADA AND MOJ STAN

nije evidentirano

Zagreb – socialist urban imaginaries, modernity, urban transformations, panopticonism, subject positions (class, gender…), heterotopia, institutional apparatus and technologies, complexity and contradictions internal to socialist discourse.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21

2018.

249-277

objavljeno

1800-8542

2337-0955

10.31902/fll.21.2018.13

Povezanost rada

Arhitektura i urbanizam, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Filologija

Poveznice