Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Koliko se slobodno, kojim modalitetima i da li u duhu povijesnih činjenica i istine Domovinski rat predstavlja u hrvatskim povijesnim udžbenicima odnosno budućim hrvatskim naraštajima. Perspektive i implementacija (CROSBI ID 667593)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Podhraški Čizmek, Zrinka ; Ivanković, Ružica Koliko se slobodno, kojim modalitetima i da li u duhu povijesnih činjenica i istine Domovinski rat predstavlja u hrvatskim povijesnim udžbenicima odnosno budućim hrvatskim naraštajima. Perspektive i implementacija // Knjiga sažetaka međunarodnog znanstvenog skupa "Hrvatska - put prema teritorijalnoj cjelovitosti" / Perković Paloš, Andrijana ; Sabolović, Marin (ur.). Split: Sveučilište u Splitu - Filozofski fakultet, 2015. str. 11-11

Podaci o odgovornosti

Podhraški Čizmek, Zrinka ; Ivanković, Ružica

hrvatski

Koliko se slobodno, kojim modalitetima i da li u duhu povijesnih činjenica i istine Domovinski rat predstavlja u hrvatskim povijesnim udžbenicima odnosno budućim hrvatskim naraštajima. Perspektive i implementacija

U udžbenicima povijesti za osmi razred osnovne škole posljednjih dvadesetak godina analizirani su sljedeći aspekti: postojanje shvaćanja pravih uzroka Domovinskog rata (situacija Hrvata u Prvoj i Drugoj Jugoslaviji) ; imenovanje pravog agresora na Hrvatsku, tj. Srbije (a ne samo JNA, pobunjenih Srba i paravojnih snaga iz Srbije i Crne Gore) ; tko je i kako okupirao jednu trećinu Hrvatske (navode li se smjerovi napada i prikazuju geografske karte) ; imenovanje agresora u procesu oslobađanja Hrvatske. Dokazat će se da u raznim udžbenicima po broju stranica, po jasnoći podataka i neslobodi pisanja postoji vrlo mala skupina autora koja ima konceptualni pregled položaja Hrvatske i Hrvata unutar Prve i Druge Jugoslavije i koja je sposobna slobodno iznositi stvarne činjenice. Iz analize proizlazi vrlo poražavajuća slika koja se prenosi mlađim generacijama. Ako ne postoji jasnoća kod samih povjesničara, teško je mladima koji se tada još nisu ni rodili prenijeti duh hrvatskog bila. Hrvatski je narod toliko dugo čeznuo za slobodom, patio zbog ranjavanja i potiskivanja Hrvatske tijekom sedamdeset godina (zatvori, radni logori, ubojstva u Hrvatskoj i inozemstvu) pa kada je krenula stvarna agresija, hrvatski je mali čovjek bio u stanju stati u obranu vlastite domovine, dajući vlastiti život za nju.

Domovinski rat, udžbenici, škola

nije evidentirano

engleski

How freely, with what means and whether in the spirit of historical facts and truths the Homeland War is represented in Croatian history textbooks and for future generations. Perspectives and implementation

nije evidentirano

Homeland War, Textbooks, School

nije evidentirano

Podaci o prilogu

11-11.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka međunarodnog znanstvenog skupa "Hrvatska - put prema teritorijalnoj cjelovitosti"

Perković Paloš, Andrijana ; Sabolović, Marin

Split: Sveučilište u Splitu - Filozofski fakultet

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup, Hrvatska - put prema teritorijalnoj cjelovitosti

predavanje

26.06.2015-26.06.2015

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Politologija, Pedagogija, Povijest

Poveznice