Koliko se slobodno, kojim modalitetima i da li u duhu povijesnih činjenica i istine Domovinski rat predstavlja u hrvatskim povijesnim udžbenicima odnosno budućim hrvatskim naraštajima. Perspektive i implementacija (CROSBI ID 667593)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Podhraški Čizmek, Zrinka ; Ivanković, Ružica
hrvatski
Koliko se slobodno, kojim modalitetima i da li u duhu povijesnih činjenica i istine Domovinski rat predstavlja u hrvatskim povijesnim udžbenicima odnosno budućim hrvatskim naraštajima. Perspektive i implementacija
U udžbenicima povijesti za osmi razred osnovne škole posljednjih dvadesetak godina analizirani su sljedeći aspekti: postojanje shvaćanja pravih uzroka Domovinskog rata (situacija Hrvata u Prvoj i Drugoj Jugoslaviji) ; imenovanje pravog agresora na Hrvatsku, tj. Srbije (a ne samo JNA, pobunjenih Srba i paravojnih snaga iz Srbije i Crne Gore) ; tko je i kako okupirao jednu trećinu Hrvatske (navode li se smjerovi napada i prikazuju geografske karte) ; imenovanje agresora u procesu oslobađanja Hrvatske. Dokazat će se da u raznim udžbenicima po broju stranica, po jasnoći podataka i neslobodi pisanja postoji vrlo mala skupina autora koja ima konceptualni pregled položaja Hrvatske i Hrvata unutar Prve i Druge Jugoslavije i koja je sposobna slobodno iznositi stvarne činjenice. Iz analize proizlazi vrlo poražavajuća slika koja se prenosi mlađim generacijama. Ako ne postoji jasnoća kod samih povjesničara, teško je mladima koji se tada još nisu ni rodili prenijeti duh hrvatskog bila. Hrvatski je narod toliko dugo čeznuo za slobodom, patio zbog ranjavanja i potiskivanja Hrvatske tijekom sedamdeset godina (zatvori, radni logori, ubojstva u Hrvatskoj i inozemstvu) pa kada je krenula stvarna agresija, hrvatski je mali čovjek bio u stanju stati u obranu vlastite domovine, dajući vlastiti život za nju.
Domovinski rat, udžbenici, škola
nije evidentirano
engleski
How freely, with what means and whether in the spirit of historical facts and truths the Homeland War is represented in Croatian history textbooks and for future generations. Perspectives and implementation
nije evidentirano
Homeland War, Textbooks, School
nije evidentirano
Podaci o prilogu
11-11.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka međunarodnog znanstvenog skupa "Hrvatska - put prema teritorijalnoj cjelovitosti"
Perković Paloš, Andrijana ; Sabolović, Marin
Split: Sveučilište u Splitu - Filozofski fakultet
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni skup, Hrvatska - put prema teritorijalnoj cjelovitosti
predavanje
26.06.2015-26.06.2015
Split, Hrvatska