Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Usvajanje prijedloga, odnosno postpozicija i adpozicija te prefiksa u jednom slučaju hrvatskog-mađarskoga bilingvizma: Međuovisnost fonoloških i morfosintaktičkih čimbenika (CROSBI ID 27200)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Brdar, Mario ; Brdar-Szabó, Rita Usvajanje prijedloga, odnosno postpozicija i adpozicija te prefiksa u jednom slučaju hrvatskog-mađarskoga bilingvizma: Međuovisnost fonoloških i morfosintaktičkih čimbenika // Dijete i jezik danas: Dijete i učenje hrvatskoga jezika. &#8211 ; Dijete i učenje stranoga jezika / Vodopija, Irena (ur.). Osijek: Visoka učiteljska škola Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2002. str. 177-190-x

Podaci o odgovornosti

Brdar, Mario ; Brdar-Szabó, Rita

hrvatski

Usvajanje prijedloga, odnosno postpozicija i adpozicija te prefiksa u jednom slučaju hrvatskog-mađarskoga bilingvizma: Međuovisnost fonoloških i morfosintaktičkih čimbenika

Iz literature je poznato da usvajanje izraza za mjesne odnose u slučaju hrvatsko-mađarskog bilingvizma ne teče ni približno paralelno. Mađarske izraze dijete u pravilu usvaja mnogo ranije. Tu smo pojavu i mi zabilježili u našem longitudinalnom praćenju dvojezičnog usvajanja hrvatskog i mađarskog. Dosada se ova pojava nije povezivala s još jednim slučajem asimetrije u usvajanju morfološki vrlo sličnih i funkcionalno vrlo bliskih elemenata kojega smo uočili u našem longitudinalnom praćenju: isti se slijed pojavio i kod glagolskih prefiksa. Glagolski prefiksi u mađarskom pojavili su se i učvrstili u djetetovom govoru vrlo rano, gotovo u isto vrijeme kada i postpozicije i adpozicije, a hrvatski prefiksi su opet kasnili i pojavili se gotovo u isto vrijeme kada i prijedlozi. Držimo da bi barem jednim dijelom objašnjenje za ovakve paralelne asimetrije u brzini usvajanja kod bilingvalne djece valjalo tražiti u međudjelovanju fonoloških i morfosintaktičkih čimbenika, koji se u krajnjoj liniji mogu povezati s perceptivnim i kognitivnim strategijama.

bilingvizam, usvajanje jezika, gramatičke konstrukcije, prijedlozi

nije evidentirano

engleski

The acquisition of prepositions, postpositions/adpositions and prefixes in one case of Croatian-Hungarian bilingualism: The interplay of phonological and morphosyntactic factors

nije evidentirano

bilingualism, language acquisition, grammatical constructions, prepositons

nije evidentirano

Podaci o prilogu

177-190-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Dijete i jezik danas: Dijete i učenje hrvatskoga jezika. &#8211 ; Dijete i učenje stranoga jezika

Vodopija, Irena

Osijek: Visoka učiteljska škola Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2002.

953-6965-00-3

Povezanost rada

Filologija