Usvajanje prijedloga, odnosno postpozicija i adpozicija te prefiksa u jednom slučaju hrvatskog-mađarskoga bilingvizma: Međuovisnost fonoloških i morfosintaktičkih čimbenika (CROSBI ID 27200)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Brdar, Mario ; Brdar-Szabó, Rita
hrvatski
Usvajanje prijedloga, odnosno postpozicija i adpozicija te prefiksa u jednom slučaju hrvatskog-mađarskoga bilingvizma: Međuovisnost fonoloških i morfosintaktičkih čimbenika
Iz literature je poznato da usvajanje izraza za mjesne odnose u slučaju hrvatsko-mađarskog bilingvizma ne teče ni približno paralelno. Mađarske izraze dijete u pravilu usvaja mnogo ranije. Tu smo pojavu i mi zabilježili u našem longitudinalnom praćenju dvojezičnog usvajanja hrvatskog i mađarskog. Dosada se ova pojava nije povezivala s još jednim slučajem asimetrije u usvajanju morfološki vrlo sličnih i funkcionalno vrlo bliskih elemenata kojega smo uočili u našem longitudinalnom praćenju: isti se slijed pojavio i kod glagolskih prefiksa. Glagolski prefiksi u mađarskom pojavili su se i učvrstili u djetetovom govoru vrlo rano, gotovo u isto vrijeme kada i postpozicije i adpozicije, a hrvatski prefiksi su opet kasnili i pojavili se gotovo u isto vrijeme kada i prijedlozi. Držimo da bi barem jednim dijelom objašnjenje za ovakve paralelne asimetrije u brzini usvajanja kod bilingvalne djece valjalo tražiti u međudjelovanju fonoloških i morfosintaktičkih čimbenika, koji se u krajnjoj liniji mogu povezati s perceptivnim i kognitivnim strategijama.
bilingvizam, usvajanje jezika, gramatičke konstrukcije, prijedlozi
nije evidentirano
engleski
The acquisition of prepositions, postpositions/adpositions and prefixes in one case of Croatian-Hungarian bilingualism: The interplay of phonological and morphosyntactic factors
nije evidentirano
bilingualism, language acquisition, grammatical constructions, prepositons
nije evidentirano
Podaci o prilogu
177-190-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Dijete i jezik danas: Dijete i učenje hrvatskoga jezika. – ; Dijete i učenje stranoga jezika
Vodopija, Irena
Osijek: Visoka učiteljska škola Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2002.
953-6965-00-3