Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Diskriminacija i stav prema multukulturalnosti kod dece u multikulturnim sredinama u Srbiji (CROSBI ID 667540)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Mihić, Vladimir ; Bodroža, Bojana ; Jelić, Dragana ; Oros, Marina ; Jelić, Margareta Diskriminacija i stav prema multukulturalnosti kod dece u multikulturnim sredinama u Srbiji // Psihološki aspekti političke stvarnosti / Blanuša, Nebojša ; Dušanić, Srđan ; Lakić, Siniša et al. (ur.). Banja Luka: Filozofski fakultet u Banja Luci ; Friedrich Ebert Stiftung, 2018. str. 1-1

Podaci o odgovornosti

Mihić, Vladimir ; Bodroža, Bojana ; Jelić, Dragana ; Oros, Marina ; Jelić, Margareta

nije evidentirano

Diskriminacija i stav prema multukulturalnosti kod dece u multikulturnim sredinama u Srbiji

Pitanje obrazovanja na manjinskom jeziku se najčešće posmatra kao pitanje poštovanja multikulturnog društva i prava manjina. Osnovni problem ovakvog pristupa jeste u kojoj meri je potrebno razvijati osećaj pripadnosti državi boravka/rođenja i da li ovakav pristup vodi ka asimilaciji manjinskih grupa. S druge strane, podela dece u škole i/ili razrede na osnovu jezika nastave sa sobom nosi rizik smanjenog kontakta između dece u multikulturnim sredinama. Istraživanje predstavljeno ovim radom je deo bilateralnog projekta "Socijalni identitet u multietničkoj sredini - efekti kontakta na međugrupne stavove i etnički identitet" i obuhvatilo je 852 učenika (55, 5% devojčica) završnih razreda osnovne škole, kao i sva četiri razreda srednjih škola sa teritoriji Vojvodine koji nastavu slušaju na srpskom (48, 9% uzorka), mađarskom (27, 7%), slovačkom (18%) i hrvatskom (5, 4%). Ovaj rad bavio se razlikama između većinske i manjinskih grupa u odnosu na percepciju diskriminacije svoje grupe, tendenciju ka diskriminaciji druge grupe, osećaj simboličke pretnje i stavove prema multikulturalizmu/asimilaciji u Srbiji. Rezultati pokazuju da postoje statički značajne razlike za sve merene varijable. Deca iz većinske grupe snažnije se zalažu za asimilaciju manjina od manjinske dece, dok pripadnici manjinskih grupa pružaju snažniju podršku multikulturalizmu od dece iz većinske grupe. Pripadnici manjinskih grupa imaju snažniji osećaj simboličke pretnje od strane vršnjaka, dok pripadnici većinske grupe imaju snažniji osećaj diskriminacije. Kada je reč o tendenciji ka diskriminaciji, ona nisko, ali značajno, korelira sa osećajem diskriminicije sopstvene grupe , odnosno veća je kod pripadnika većinske grupeNa kraju, postoji jasna preferencija dece iz većinske grupe ka zajedničkom obrazovanju na srpskom u odnosu na decu iz manjinskih grupa (pogotovo slovačke i mađarske) koji preferiraju modele obrazovanja koji su manje asimilacioni.

multikulturalizam ; manjinske grupe ; simbolička prijetnja ; diskriminacija

nije evidentirano

engleski

Discrimination and attitude toward multiculturalism in multi-ethnic communities in Serbia

nije evidentirano

multiculturalism ; minority groups ; symbolic threat ; discrimination

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1-1.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Blanuša, Nebojša ; Dušanić, Srđan ; Lakić, Siniša ; Radetić-Lovrić, Sanja ; Subotić, Siniša ; Turjačanin, Vladimir ; Žeželj, Iris

Banja Luka: Filozofski fakultet u Banja Luci ; Friedrich Ebert Stiftung

Podaci o skupu

Otvoreni dani psihologije: Psihološki aspekti političke stvarnosti

predavanje

12.10.2018-13.10.2018

Banja Luka, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Psihologija