Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Edukacija bolesnika – stilovi učenja odraslih osoba (CROSBI ID 667414)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Babić, Vesna ; Rundić, Anamaria ; Colić, Marina ; Vujičić, Božidar ; Rački, Sanjin ; Devčić, Bosiljka Edukacija bolesnika – stilovi učenja odraslih osoba // Knjiga sažetaka -7. hrvatski simpozij o nadomještanju bubrežne funkcije, DiaTransplant 2018. 2018. str. 84-84

Podaci o odgovornosti

Babić, Vesna ; Rundić, Anamaria ; Colić, Marina ; Vujičić, Božidar ; Rački, Sanjin ; Devčić, Bosiljka

hrvatski

Edukacija bolesnika – stilovi učenja odraslih osoba

CILJ. Bolesnici koji imaju potrebu za nadomještanjem bubrežne funkcije, prema hrvatskim i globalnim istraživanjima velikom dijelom su osobe starije životne dobi. Promjene vezane uz starost i one povezane s bolešću, utječu na poimanje starije osobe o sebi. Vidljive promjene fizičkog izgleda, slabija pokretljivost i smanjena mogućnost brige o sebi mogu utjecati na promjenu doživljaja vlastite vrijednosti i razine samopoštovanja. Učestaliji problemi zdravlja, fizička ili ekonomska ovisnost o drugoj osobi, ali i razni drugi gubici u starosti utječu na mijenjanje vlastite slike o sebi i uvjerenja o vlastitim sposobnostima i mogućnostima, te na promjenu razine samopoštovanja. MATERIJALI I METODE. Cilj obrazovnog rada sa ovim bolesnicima je naučiti uspješno primjenjivati potrebna znanja i vještine njege ili primjeniti propisanu vrstu liječenja, razvijajući samopouzdanje u svladavanju nesigurnosti i zbunjenosti zbog novonastale bolesti. Uspješnost medicinske sestre - edukatora ne mjeri se samo njezinim stručnim znanjem, nego i vještinom komuniciranja s bolesnikom, no posjedovanje interpersonalnih vještina (empatija, tolerancija, aktivno slušanje drugih, poštovanje...) temelj je za pružanje kvalitetne zdravstvene njege. REZULTAT I ZAKLJUČAK. Medicinska sestra kao dio edukacijskog tima u poučavanju odraslih osoba trebala bi imati osnovne spoznaje o čimbenicima koji određuju spremnost za učenje u bolesnika koji su istovremeno i osobe starije životne dobi: fiziološki (dob, spol, zdravlje, vrsta bolesti), kognitivni (mišljenje, učenje, pamćenje), emocionalni (samopouzdanje, samopoštovanje, slika o sebi), motivacijski, te postojeće predznanje o bolesti i liječenju i ukupno osobno iskustvo pojedinca. Njihove potrebe i interesi polazne su smjernice za osmišljavanje obrazovnih aktivnosti pa je uloga uspješnog edukatora da ih usmjerava i potiče tako da uvažava specifičnosti učenja odraslih.

Edukacija , zdravstvena njega

nije evidentirano

engleski

Edukacija bolesnika – stilovi učenja odraslih osoba

nije evidentirano

Edukacija , zdravstvena njega

nije evidentirano

Podaci o prilogu

84-84.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

7. hrvatski simpozij o nadomještanju bubrežne funkcijes meðunarodnim sudjelovanjem, DiaTransplant 2018

ostalo

11.10.2018-14.10.2018

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti