Edukacija bolesnika – stilovi učenja odraslih osoba (CROSBI ID 667414)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Babić, Vesna ; Rundić, Anamaria ; Colić, Marina ; Vujičić, Božidar ; Rački, Sanjin ; Devčić, Bosiljka
hrvatski
Edukacija bolesnika – stilovi učenja odraslih osoba
CILJ. Bolesnici koji imaju potrebu za nadomještanjem bubrežne funkcije, prema hrvatskim i globalnim istraživanjima velikom dijelom su osobe starije životne dobi. Promjene vezane uz starost i one povezane s bolešću, utječu na poimanje starije osobe o sebi. Vidljive promjene fizičkog izgleda, slabija pokretljivost i smanjena mogućnost brige o sebi mogu utjecati na promjenu doživljaja vlastite vrijednosti i razine samopoštovanja. Učestaliji problemi zdravlja, fizička ili ekonomska ovisnost o drugoj osobi, ali i razni drugi gubici u starosti utječu na mijenjanje vlastite slike o sebi i uvjerenja o vlastitim sposobnostima i mogućnostima, te na promjenu razine samopoštovanja. MATERIJALI I METODE. Cilj obrazovnog rada sa ovim bolesnicima je naučiti uspješno primjenjivati potrebna znanja i vještine njege ili primjeniti propisanu vrstu liječenja, razvijajući samopouzdanje u svladavanju nesigurnosti i zbunjenosti zbog novonastale bolesti. Uspješnost medicinske sestre - edukatora ne mjeri se samo njezinim stručnim znanjem, nego i vještinom komuniciranja s bolesnikom, no posjedovanje interpersonalnih vještina (empatija, tolerancija, aktivno slušanje drugih, poštovanje...) temelj je za pružanje kvalitetne zdravstvene njege. REZULTAT I ZAKLJUČAK. Medicinska sestra kao dio edukacijskog tima u poučavanju odraslih osoba trebala bi imati osnovne spoznaje o čimbenicima koji određuju spremnost za učenje u bolesnika koji su istovremeno i osobe starije životne dobi: fiziološki (dob, spol, zdravlje, vrsta bolesti), kognitivni (mišljenje, učenje, pamćenje), emocionalni (samopouzdanje, samopoštovanje, slika o sebi), motivacijski, te postojeće predznanje o bolesti i liječenju i ukupno osobno iskustvo pojedinca. Njihove potrebe i interesi polazne su smjernice za osmišljavanje obrazovnih aktivnosti pa je uloga uspješnog edukatora da ih usmjerava i potiče tako da uvažava specifičnosti učenja odraslih.
Edukacija , zdravstvena njega
nije evidentirano
engleski
Edukacija bolesnika – stilovi učenja odraslih osoba
nije evidentirano
Edukacija , zdravstvena njega
nije evidentirano
Podaci o prilogu
84-84.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
7. hrvatski simpozij o nadomještanju bubrežne funkcijes meðunarodnim sudjelovanjem, DiaTransplant 2018
ostalo
11.10.2018-14.10.2018
Opatija, Hrvatska