Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 961683

Konceptualna analiza poredbenih frazema u mjesnome govoru Klane


Bratović, Marina
Konceptualna analiza poredbenih frazema u mjesnome govoru Klane 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka


Naslov
Konceptualna analiza poredbenih frazema u mjesnome govoru Klane
(Conceptual analysis of comparative phrasemes in the dialect of Klana)

Autori
Bratović, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
26.09

Godina
2018

Stranica
86

Mentor
Vranić, Silvana

Ključne riječi
Dijalektologija, čakavsko narječje, ikavski dijalekt, mjesni govor Klane, frazeologija, frazem, poredbeni frazem, konceptualna analiza
(Dialectology, Čakavian dialect, Ikavian accent, the dialect of Klana, phraseology, phraseme, comparative phraseme, conceptual analysis)

Sažetak
U radu je prikazana konceptualna analiza poredbenih frazema ovjerenih u mjesnome govoru Klane. U uvodnome dijelu rada navedeni su cilj, motivacija i metodologija. Potom slijedi dio o položaju i kratkoj povijesti mjesta Klane. Navedena su dosadašnja istraživanja i jezične značajke mjesnoga govora Klane. U dijelu koji se odnosi na frazeologiju prikazan je razvoj te jezične discipline u svijetu i Hrvatskoj, definirana je osnovna frazeološka jedinica, navedene su i opisane vrste analize frazema te su navedena dosadašnja djela dijalektne frazeologije. Središnji se dio rada bavi konceptualnom analizom poredbenih frazema ovjerenih u mjesnome govoru Klane. Klanjski poredbeni frazemi pripadaju četirima većim skupinama: prvu i najbrojniju čine frazemi koji se odnose na čovjeka, drugu frazemi koji se odnose na predmete, treću frazemi koji se odnose na situacije i posljednju frazemi koji se odnose na način. Unutar svake od skupina provedena je daljnja analiza prema različitim konceptima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci