O pitanju teorijske (ne)utemeljenosti strategija učenja jezika (CROSBI ID 255526)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Lazarić, Lorena ; Vičević Ivanović, Sanja
hrvatski
O pitanju teorijske (ne)utemeljenosti strategija učenja jezika
Znanstveno-istraživačko bavljenje strategijama učenja jezika, sporadično u 1970-im i 1980-im godinama, doživjelo je svoj vrhunac krajem 20. stoljeća, no od tada je znanstveni interes za ovo područje ponovno oslabio. Zatišje se može pripisati brojnim teorijskim i definicijskim nejasnoćama. S druge strane, nekadašnje zanimanje praktičara za strategije učenja jezika ni danas ne opada. Stoga ovaj rad tematizira teorijsku podlogu strategija učenja jezika kao osnovnu pretpostavku za njihovo znanstveno utemeljeno istraživanje u nastavnoj praksi stranih jezika. U prvom se dijelu rada uvidom u odabrane modele strategija učenja jezika analizira mogućnost stvaranja čvrstoga teorijskog polazišta, dok se u drugom dijelu problematizira njihovo terminološko i definicijsko određenje. Elaboriranjem ključnih problema nastoji se ukazati na nužnost njihova intra- i interdisciplinarnoga rješavanja kako bi empirijsko istraživanje imalo teorijsku podlogu te ponudilo znanstveno utemeljene pedagoške implikacije.
definicija strategija učenja jezika, samoregulirano učenje, teorijska objašnjenja strategija učenja jezika
nije evidentirano
engleski
On the issue of the theoretical foundation of language learning strategies
nije evidentirano
definition of language learning strategies ; self-regulated learning ; theoretical models of language learning strategies
nije evidentirano