Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Okazionaliza i marketizmi. Tvorbena analiza okazionalizama u marketinškome diskursu hrvatskoga jezika (CROSBI ID 423048)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Katić, Marina Okazionaliza i marketizmi. Tvorbena analiza okazionalizama u marketinškome diskursu hrvatskoga jezika / Novak, Kristian (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2018

Podaci o odgovornosti

Katić, Marina

Novak, Kristian

hrvatski

Okazionaliza i marketizmi. Tvorbena analiza okazionalizama u marketinškome diskursu hrvatskoga jezika

Ovaj se rad bavi prikazom, rječotvornom raščlambom i analizom rječotvornih načina na korpusu okazionalizama marketinškoga diskursa. Jezik je reklama sve bogatiji, pa i na razini rječotvorbe – ne podliježe nužno pravilima standarda i donosi brojne inovacije. Jedna je od tih inovacija i sve češća upotreba stapanja i grafičkih postupaka kao tvorbenim načinima. Prije svega, donosi se kratki prikaz osobina marketinškoga diskursa, zatim se razgraničuje i definira značenje okazionalizma od neologizma, a najveći dio rada otpada na rječotvornu raščlambu prikupljenih okazionalizama marketinškoga diskursa. Okazionalizmi su razvrstani s obzirom na uobičajenost tvorbenih postupaka na: „sustavne“ novotvorenice, „nesustavne“ novotvorenice (stopljenice) i grafičke okazionalizme. „Sustavne“ su novotvorenice kovanice koje su nastale standardnojezično uobičajenim tvorbenim načinima dok se „nesustavne“ odnose na one nastale stapanjem. Stopljenice su dalje podijeljene u vrste prema dijelovima polazišnih riječi koji sudjeluju prilikom stapanja. Grafički su okazionalizmi (odnosno stopljenice) podijeljeni prema vrstama grafičkih postupaka kojima su nastali (grafoalijenacijske i majuskulizacijske grafostopljenice). U zaključku se potvrđuje hipoteza iznesena na početku rada: reklamni je jezik inovativan te ne slijedi nužno rječotvorne norme standarda – sve se češće koriste stapanje i grafički postpuci za tvorbu novih riječi.

rječotvorba ; tvorba riječi ; derivacija ; marketinški diskurs ; jezik reklama ; jezik medija ; okazionalizmi ; neologizmi ; stopljenice ; grafički okazionalizmi

nije evidentirano

engleski

Okazionaliza and Marketisms. Word-formation Analysis of Occasionalisms in the Marketing Discourse of Croatian Language

nije evidentirano

word formation ; derivation ; discourse of advertising ; media linguistics ; occasionalisms ; neologisms ; word blends ; graphic occasionalisms

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35

13.09.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Filologija