Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Osobine ličnosti, ciljne orijentacije i školski uspjeh (CROSBI ID 255501)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vrdoljak, Gabrijela ; Lovaković, Izabela ; Kurtović, Ana Osobine ličnosti, ciljne orijentacije i školski uspjeh // Primenjena psihologija, 11 (2018), 3; 325-344. doi: 10.19090/pp.2018.3.325-344

Podaci o odgovornosti

Vrdoljak, Gabrijela ; Lovaković, Izabela ; Kurtović, Ana

hrvatski

Osobine ličnosti, ciljne orijentacije i školski uspjeh

Cilj istraživanja bio je ispitati mogućnost predviđanja školskog uspjeha na temelju osobina ličnosti i ciljnih orijentacija. U istraživanju je sudjelovalo 222 učenika općih gimnazija, a sudjelovali su učenici drugog, trećeg i četvrtog razreda (65.8% djevojaka). Korišteni su Petofaktorski upitnik ličnosti i Upitnik ciljnih orijentacija, a za podatke o školskom uspjehu od učenika se tražilo da navedu prosjek ocjena na kraju prošle školske godine, te ocjenu iz hrvatskog jezika, matematike i prvog stranog jezika. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su kako su savjesnost i neuroticizam pozitivni prediktori prosjeka ocjena i ocjene iz hrvatskog jezika, otvorenost pozitivan, a ekstraverzija negativan prediktor ocjene iz stranog jezika. Vezano uz ciljne orijentacije pokazano je kako orijentacija na učenje pozitivno predviđa ocjenu iz hrvatskog jezika. Također, ciljna orijentacija na učenje predstavlja parcijalni medijator odnosa između savjesnosti i ocjene iz hrvatskog jezika.

ciljne orijentacije, osobine ličnosti, školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

Personality traits, goals orientations and school achievement

nije evidentirano

goal orientations, personality traits, school achievement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11 (3)

2018.

325-344

objavljeno

1821-0147

2334-7287

10.19090/pp.2018.3.325-344

Povezanost rada

Psihologija, Obrazovne znanosti

Poveznice