Osobine ličnosti, ciljne orijentacije i školski uspjeh (CROSBI ID 255501)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vrdoljak, Gabrijela ; Lovaković, Izabela ; Kurtović, Ana
hrvatski
Osobine ličnosti, ciljne orijentacije i školski uspjeh
Cilj istraživanja bio je ispitati mogućnost predviđanja školskog uspjeha na temelju osobina ličnosti i ciljnih orijentacija. U istraživanju je sudjelovalo 222 učenika općih gimnazija, a sudjelovali su učenici drugog, trećeg i četvrtog razreda (65.8% djevojaka). Korišteni su Petofaktorski upitnik ličnosti i Upitnik ciljnih orijentacija, a za podatke o školskom uspjehu od učenika se tražilo da navedu prosjek ocjena na kraju prošle školske godine, te ocjenu iz hrvatskog jezika, matematike i prvog stranog jezika. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su kako su savjesnost i neuroticizam pozitivni prediktori prosjeka ocjena i ocjene iz hrvatskog jezika, otvorenost pozitivan, a ekstraverzija negativan prediktor ocjene iz stranog jezika. Vezano uz ciljne orijentacije pokazano je kako orijentacija na učenje pozitivno predviđa ocjenu iz hrvatskog jezika. Također, ciljna orijentacija na učenje predstavlja parcijalni medijator odnosa između savjesnosti i ocjene iz hrvatskog jezika.
ciljne orijentacije, osobine ličnosti, školski uspjeh
nije evidentirano
engleski
Personality traits, goals orientations and school achievement
nije evidentirano
goal orientations, personality traits, school achievement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
11 (3)
2018.
325-344
objavljeno
1821-0147
2334-7287
10.19090/pp.2018.3.325-344
Povezanost rada
Psihologija, Obrazovne znanosti