Strategije oponašanja (CROSBI ID 255463)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Richter, Marijan
hrvatski
Strategije oponašanja
U tradiciji prosvjetiteljstva koje smo sljedbenici, obrazovanje se svodi na kvantitativno znanje, prije svega na imenovanje i atribuciju stvari, a potom i upravljanje njima. Baratanje pojmovima, činjenicama, definicijama, omogućava nadležnost i nadzor nad stvarima. Takvo znanje posljedica je izobrazbe ili obuke, a ne obrazovanja i kao takvo nije drugo nego zaposjedanje, pa i manipuliranje stvarima. Smisao obrazovanja nije pitanje progresa: ono vodi obrnutim putem, prema izvornom značenju mimesis. U oponašanju na način mimesis nalazimo ono kvalitativno znanje što trajno određuje svaki umjetnički, filozofski, i odgojno-obrazovni rad.
oponašanje ; mimesis ; eidos ; nevino oko ; kreativnost ; kalokagatia
Esej Strategije oponašanja je pročitan na 3. programu Hrvatskog radija 4.10.2018. u emisiji Ogledi i rasprave. Dostupan je za slušanje u arhivi emisije Ogledi i rasprave.
engleski
Strategies of imitation
nije evidentirano
imitation ; mimesis ; eidos ; innocent eye ; creativity ; kalokagatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
2018. (6)
2018.
36-45
objavljeno
2334-8666
2560-3108
10.5937/zbakum1801036r
Povezanost rada
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje