Učenje uz glazbu - stavovi i interesi učenika osnovnih škola sedmih i osmih razreda (CROSBI ID 423002)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Jadan, Elizabeta
Drandić, Dijana
hrvatski
Učenje uz glazbu - stavovi i interesi učenika osnovnih škola sedmih i osmih razreda
Polazeći od činjenice da glazba uz koju se uči ulazi u pamćenje zajedno s gradivom kojeg učimo, ovaj rad imao je za cilj istražiti uče li učenici osnovnih škola, sedmih i osmih razreda, slušajući glazbu. U istraživanju se krenulo od pretpostavke da učenici općenito slušaju glazbu dok uče, da glazba utječe pozitivnije na učenike sedmih razreda, da učenici više slušaju klasičnu glazbu te da klasična glazba pozitivnije djeluje na koncentraciju učenika koji je slušaju i u slobodno vrijeme. Na uzorku od N=96 učenika osnovnih škola, sedmih i osmih razreda iz Pule i Bedekovčine, primijenjen je upitnik Učenje uz glazbu, adaptiran i posebno prilagođen za potrebe ovog istraživanja. Rezultati su pokazali da učenici slušaju glazbu uz učenje i da glazba ima pozitivan utjecaj na njihovu koncentraciju, pamćenje, učenje i kreativnost, bez obzira na njihov spol, razred koji pohađaju ili njihovo sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima. Učenici koji u slobodno vrijeme slušaju klasičnu glazbu preferiraju slušati takvu glazbu kada uče u odnosu na učenike koji u slobodno vrijeme slušaju neku drugu vrstu glazbe. Učenicima iz Pule bliža je klasična glazba dok učenici iz Bedekovčine više slušanju pop i rock glazbu te zajedno predlažu, s obzirom da rijetki nastavnici koriste glazbu u neglazbenim predmetima, da nastavnici češće koriste glazbu u nastavi. Sada ostaje na nama da učenicima omogućimo da kroz razne igre i zadatke zavole klasičnu glazbu te da ju prihvate kao i ostalu glazbu. Na posljetku, svatko od nas može pokušati učiti uz glazbu te sebe testirati odgovara li nam učenje uz glazbu ili ne, koja vrsta glazbe utječe pozitivno na nas tijekom učenja ili u slobodno vrijeme te ono bitno, budi li u nama kreativnost i maštu.
klasična glazba, kreativnost, nastava, pamćenje, učenje uz glazbu
nije evidentirano
engleski
Learning with music - attitudes and interestes of pupils in seventh and eight grades of elementary schools
nije evidentirano
classical music, creativity, teaching, memory, learning with music
nije evidentirano
Podaci o izdanju
36
20.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Pula