Analiza odgojnih vrijednosti u časopisu za djecu i mladež „Milodarke“ (CROSBI ID 255321)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Lenard, Ivan ; Božić Lenard, Dragana
hrvatski
Analiza odgojnih vrijednosti u časopisu za djecu i mladež „Milodarke“
Analizom sadržaja prvoga osječkog časopisa za djecu i mladež „Milodarke“, cilj je ovoga rada bio identificirati, kategorizirati i opisati odgojne vrijednosti promicane u časopisu. Časopis za djecu i mladež „Milodarke - list za hrvatsku mladež sa slikama“ počinje izlaziti u jesen 1913. godine, a prestaje u proljeće 1914. godine. Časopis je tiskan u pet brojeva, a pokrenut je kako bi djeca i mladež s područja grada Osijeka i tadašnjeg prostora Slavonije imaju primjereno odgojno i obrazovno štivo. Radom prevladava povijesna analiza sadržaja s udjelom kvantitativne analize. Kvantitativnom analizom utvrđen je opseg zastupljenosti elemenata dječje književnosti unutar časopisa i opseg utvrđenih odgojnih vrijednosti, a sadržajnom su analizom identificirane i opisane prepoznate odgojne vrijednosti unutar interpretiranih tekstova časopisa. Analizom smo utvrdili da su od dječjih književnih elemenata najviše zastupljene pjesme, zatim slijede pripovijesti i na kraju pouke. Sadržajnom smo analizom utvrdili da se najviše promoviraju odgojne vrijednosti iz kategorije obilježja osobnosti poput pravednosti, poštivanja odraslih, požrtvovnosti, mudrosti, ponosa, odanosti, snalažljivosti i poštenja. Zatim slijede odgojne vrijedne iz kategorije univerzalnih vrijednosti, obiteljskih vrijednosti i religijskih vrijednosti. U analiziranim tekstovima časopisa za djecu i mladež „Milodarke“ pronalaze se odgojne vrijednosti koje nam pokazuju da su se putem latentnoga poučavanja mogla stjecati sustavna znanja te razvijati osobnost djece i mladeži na prostorima tadašnjeg Osijeka i Slavonije.
analiza sadržaja, elementi književnosti, odgoj i obrazovanje, promicanje pismenosti, učitelji
nije evidentirano
engleski
Analysis of educational values in the journal for children and youth entitled Milodarke
nije evidentirano
content analysis, literature elements, education, fostering literacy, teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Pedagogija, Književnost