Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 960103

Pedagoški i andragoški aspekti odnosa između dece prema ostarelima roditeljima


Zloković, Jasminka; Zovko, Anita; Vukobratović, Jelena
Pedagoški i andragoški aspekti odnosa između dece prema ostarelima roditeljima // "IKT u vaspitanju, obrazovanju, sportu i medicini" / Hilčenko, Slavoljub (ur.).
Subotica: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača i trenera- Subotica, 2018. str. 55-62


Naslov
Pedagoški i andragoški aspekti odnosa između dece prema ostarelima roditeljima
(Pedagogical and andragogigical aspects of the relationship between children and their elderly parents)

Autori
Zloković, Jasminka ; Zovko, Anita ; Vukobratović, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
"IKT u vaspitanju, obrazovanju, sportu i medicini"

Urednik/ci
Hilčenko, Slavoljub

Izdavač
Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača i trenera- Subotica

Grad
Subotica

Godina
2018

Raspon stranica
55-62

ISBN
978-86-87893-38-2

Ključne riječi
Međugeneracijski odnosi, međunaraštajna ambivalencija, sendvič generacija, odgovornost, neformalni oblici skrbi za starije roditelje
(Intergenerational relations, interpersonal ambivalence, sandwich generation, responsibility, informal forms of care for older parents)

Sažetak
U radu se izlažu teorijske implikacije koje uključuju razmatranje odnosa odrasle djece i ostarjelih roditelja. Razmatra se sukob uloga unutar moralne međugeneracijske solidarnosti pripadnika takozvane „sendvič generacije“, te se kritički promišlja moralna odgovornost odrasle djece u skrbi ostarjelih roditelja. Cilj rada je rasvijetliti pitanje: ispunjavaju li višegeneracijske obitelji u 21. stoljeću funkciju podrške svojim članovima? Za razliku od obiteljskih odnosa na relaciji roditelj-dijete koji su opravdano naglašeno važni, međusobni odnosi i briga o kvaliteti života starijih osoba kako od strane svoje odrasle djece tako i punoljetnih unuka jedan je od marginaliziranih aspekata života kako na obiteljskoj tako i na socijalnoj (društvenoj) razini. Kako bi se potaknulo mlađe generacije na uspostavljanje kvalitativno boljih odnosa prema starijim članovima obitelji u radu se opisuje način praktične mogućnosti implementacije suvremenih znanstvenih spoznaja, praktičnih i istraživačkih iskustava u području pedagoško-andragoških aspekata odnosa prema starijim osobama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Jasminka Zloković, )
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Anita Klapan, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka