Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što bi socijalni radnik radio u članku 100, Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi? (CROSBI ID 666956)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Berc, Gordana Što bi socijalni radnik radio u članku 100, Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi?. 2018

Podaci o odgovornosti

Berc, Gordana

hrvatski

Što bi socijalni radnik radio u članku 100, Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi?

Ciljevi odgoja i obrazovanja bazirani su na osiguravanju sustavnog poučavanja učenika, poticanja i unapređivanja njihovog intelektualnog, tjelesnog, estetskog, društvenog, moralnog i duhovnog razvoja u skladu s njihovim sposobnostima i sklonostima. Iskustva pokazuju da se u nekim situacijama unatoč uloženim velikim naporima, škola kao obrazovna i odgojna ustanova ipak suočava s izazovima u pružanju potrebne podrške učenicima kako bi se otklonile prepreke za njihov obrazovni, odgojni i socijalizacijski proces učenika. Podaci pokazuju porast slučajeva nasilja među djecom u školi, koje se nastavljalo na školskim igralištima, na internetu i putem mobitela, pri čemu je dob počinitelja nasilja sve niža. Mladi sve ranije počinju konzumirati duhan i alkohol i neka druga sredstva koja potiću ovisnost. Zabilježen je i porast broja djece koja dolaze iz obitelji koje žive ispod praga siromaštva, kao i porast broja djece koja prolaze kroz razdoblje razvoda braka roditelja i prilagodbe na novu obiteljsku situaciju. Stručna služba koja je definirana u članku 100 st. 4 Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi trebala bi imati ulogu pravovremenog procjenjivanja socijalnih, razvojnih i obrazovnih rizika učenika, interveniranja u složenim problemskim situacijama (pr. nasilja) i preveniranja različitih rizika koji prate period odrastanja djece i mladih. Procjena socijalnog statusa učenika, organiziranje podrške učenicima koji dolaze iz obitelji slabijeg imovinskog statusa, kreiranje programa podrške učenicima s problemima u ponašanju, integracija djece s teškoćama u razvoju u redovan sustav odgoja i obrazovanja te uspostavljanje pravovremene suradnje s institucijama i ustanovama, savjetovanje, informiranje i upućivanje roditelja u ostvarivanju njihovih prava i obveza, osobito iz područja zdravstvene i socijalne skrbi i drugo su područja rada u kojima socijalni rad može biti izvor učinkovite profesionalne podrške školi i njenim dosadašnjim resursima. Škola je dakle, očito prostor u kojem se ne odvijaju samo procesi isključivo vezani uz obrazovanje i odgoj, nego i uz procese koji su duboko vezani uz socijalizaciju i učenje životnih vještina učenika, jer je škola socijalni, a ne samo obrazovni prostor. Što i zašto bi socijalni radnik u tom smislu radio u članku 100, st. 4 navedenog Zakona bit će više riječi u ovom izlaganju.

obrazovanje, učenici, rizici, socijalni rad, Zakon

nije evidentirano

engleski

What would be the role of social worker in the article 100. Regulation of education in primary and secondary school (in Croatia)?

nije evidentirano

education, students, risks, social work, Regulation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

1. Hrvatska konferencija - socijalni rad u odgoju i obrazovanju: Ima li mjesta socijalnom radu u školi 21. stoljeća?

pozvano predavanje

25.05.2018-25.05.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Socijalne djelatnosti