Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 959601

Uloga i mogućnosti informacijsko-komunikacijske tehnologije u predškolskom odgoju i obrazovanju


Mirković Moguš, Ana; Moslavac Bičvić, Diana
Uloga i mogućnosti informacijsko-komunikacijske tehnologije u predškolskom odgoju i obrazovanju // Program & Book of Abstracts, Scientific Colloquium Educational Competencies Through Lifelong Learning / Kundačina, Milenko (ur.).
Bijakovići, Međugorje, BiH, 2018. str. 34-35 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Uloga i mogućnosti informacijsko-komunikacijske tehnologije u predškolskom odgoju i obrazovanju
(The Role and Potential of Information and Communication Technology in Preschool Education)

Autori
Mirković Moguš, Ana ; Moslavac Bičvić, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Program & Book of Abstracts, Scientific Colloquium Educational Competencies Through Lifelong Learning / Kundačina, Milenko - , 2018, 34-35

Skup
Scientific Colloquium Educational Competencies Through Lifelong Learning

Mjesto i datum
Bijakovići, Međugorje, BiH, 20-21.9.2018.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Informacijsko-komunikacijska tehnologija, djeca, odgajatelj, aktivnosti, učenje
(Information and communication technology, children, preschool educators, activities, learning)

Sažetak
U ovom radu dan je pregled upotrebe informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT-a) u predškolskom odgoju i obrazovanju u različitim zemljama i proveden je upitnik kojim su ispitani stavovi budućih odgajatelja o ulozi i mogućnostima IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju. Cilj je rada na temelju pregleda literature utvrditi činitelje koji promiču upotrebu IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju te one koji ju ograničavaju. Nadalje, proveden je i upitnik na uzorku od 35 studenata koji je oblikovan kao skala stavova gdje su studenti procijenili svoj stupanj slaganja s navedenim tvrdnjama o upotrebi IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju. Pregledom raznih istraživanja o IKT-u i predškolskom odgoju i obrazovanju moguće je izdvojiti barem tri činjenice koje opravdavaju važnost IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju. Primarno, IKT je već prisutan u svakodnevnom okruženju djece, ove tehnologije nude nove mogućnosti za jačanje mnogih aspekata obrazovne prakse u ranom djetinjstvu i treće, postoji podrška i interes u cijelom području obrazovanja za razvoj i integraciju IKT-a u obrazovnu politiku, nastavni plan i program te praksu. Također, važno je uzeti u obzir da uvođenje i korištenje IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju treba biti zasnovano na jasnom razumijevanju svrhe, prakse i društvenog konteksta predškolskog odgoja i obrazovanja.Stoga važnu ulogu u tom procesu imaju stručnjaci, odgajatelji i ostali suradnici u okviru predškolskog odgoja i obrazovanja kojima je potrebno osigurati smjernice i mogućnosti da postanu sposobni, kompetentni i informirani o odgojnoj ulozi i mogućnostima IKT-a. Također, važno im je i pružiti podršku u korištenju IKT-a za jačanje mnogih aspekata prakse predškolskog odgoja i obrazovanja, što pokazuju i rezultati provedenog upitnika. Rezultati provedenog upitnika pokazali su i da budući odgajatelji uglavnom smatraju kako korištenje IKT-a kroz igru kao podršku prilikom proširivanja znanja o nekoj temi pomaže djeci da lakše usvoje nove sadržaje, ali i da je upotreba tehnologije prijetnja tradicionalnoj slobodnog igri te treba imati sekundarnu ulogu u odnosu na slobodnu igru u vrtiću.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek