Ponašanje mladih kupaca prilikom kupovine rabljene odjeće u Hrvatskoj (CROSBI ID 422754)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Dubravec, Leona
Petljak, Kristina
hrvatski
Ponašanje mladih kupaca prilikom kupovine rabljene odjeće u Hrvatskoj
Predmet ovog diplomskog rada je ponašanje potrošača prilikom kupovine rabljene odjeće u Hrvatskoj. U današnjim uvjetima svjetska potrošnja prošla je granicu održivosti i tako dovela ekosustave u neravnotežu. Zbog negativnog utjecaja potrošnje i proizvodnje na okoliš, održivost je postala imperativ, kao način života za potrošače. Ako se potrošnja stanovništva nastavi kretati istom stopom, buduće generacije bi mogle biti ozbiljno ugrožene jer neće imati dovoljno prirodnih resursa neophodnih za život. Upravo se iz tog razloga neprestano naglašava važnost i percepcija etičkog ponašanja kupaca prilikom kupovine pa tako i prilikom kupovine rabljene odjeće jer na taj način potrošač može pridonijeti samostalno očuvanju prirodnih resursa. Obzirom da su resursi ograničeni, ekonomija dijeljenja i kolaborativna potrošnja odjeće čini se logičnim slijedom i savjesnim načinom poslovanja kojim se smanjuje hiperprodukcija dobara i gomilanje otpada, omogućujući maksimalno iskorištavanje dobra koja postoje, a da se pritom stvara nova vrijednost za okolinu. Cilj ovog rada je odrediti ponašanje mladih kupaca prilikom kupovine rabljene odjeće u Hrvatskoj kroz analiziranje njihovih navika i stavova. Za potrebe teorijskog dijela rada provedeno je sekundarno istraživanje te su korištene znanstvene i stručne publikacije, Internetske stranice, stranice stručnih časopisa u području trgovine, kao što su časopis „Ja trgovac“, „Suvremena trgovina“ i drugi. Empirijsko istraživanje provedeno je korištenjem „online“ anketnog upitnika putem društvene mreže „Facebook“ i stranice „mojekrpice.hr“ te anketnim upitnikom za osobno popunjavanje u „second hand“ prodavaonicama „Textile house“. Provedenim istraživanjem zaključuje se da ispitanici najčešće kupuju rabljenu odjeću u „second hand“ prodavaonicama, a kao najčešći razlog takve vrste kupovine navode mogućnost isprobavanja odjeće i opipljivost robe. Informacije o rabljenoj odjeći ispitanici najčešće dobivaju na mjestu kupnje dok raznolikost ponude i cijenu navode kao najvažnije čimbenike koji utječu na njihov odabir prodajnog mjesta gdje kupuju rabljenu odjeću. Rezultatima istraživanja zaključuje se da većina ispitanika primjenjuje ekološki prihvatljivo ponašanje te ih većina planira u budućnosti kupovati rabljenu odjeću zbog uštede.
ponašanje kupaca, održivi razvoj, rabljena odjeća, ekonomija dijeljenja, kolaborativna potrošnja
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina
engleski
Behavior of young buyers clothing in Croatia
nije evidentirano
customer behavior, sustainable development, used clothing, sharing economy, collaborative consumption
nije evidentirano
Podaci o izdanju
93
28.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb