Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 959386

Čitaj me! Renesansa dječje književnosti i tri slučaja eksplozivnoga zadovoljstva


Flegar, Željka
Čitaj me! Renesansa dječje književnosti i tri slučaja eksplozivnoga zadovoljstva // U jezik uronjeni : zbornik posvećen Ireni Vodopiji / Smajić, Dubravka ; Krumes, Irena ; Mance, Nina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2018. str. 87-99


Naslov
Čitaj me! Renesansa dječje književnosti i tri slučaja eksplozivnoga zadovoljstva
(Read Me: Children's Literature Renaissance Supreme and Three Cases of Exploding Delight)

Autori
Flegar, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
U jezik uronjeni : zbornik posvećen Ireni Vodopiji

Urednik/ci
Smajić, Dubravka ; Krumes, Irena ; Mance, Nina

Izdavač
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Grad
Osijek

Godina
2018

Raspon stranica
87-99

ISBN
978-953-6965-72-4

Ključne riječi
renesansa dječje književnosti, estetsko čitanje, djecoliki jezik, paratekst, višemodalna književnost, transmedijsko pripovijedanje
(children’s literature renaissance, aesthetic reading, childlike language, paratext, multimodal literature, transmedia storytelling.)

Sažetak
Istraživanje se osvrće na osobitosti djela dječje književnosti koje utječu na čitanje knjiga iz razonode (estetsko/slobodno čitanje). Odnosi se na tri specifične osobitosti popularnih knjiga za djecu: 1. odstupanje od norme koje se razvilo tijekom povijesti i rezultiralo pojavom tema i sadržaja karakterističnih za dječju književnost, kao i „djecolikoga jezika” (Flegar 2016), 2. paratekst (Genette 1987/1997), i 3. višemodalno, višeimedijsko i transmedijsko pripovijedanje (Jenkins 2006/2008). Ti se pojmovi razlažu primjerima djela triju britanskih autora koji su, svaki na svoj način, izazvali globalnu književnu i čitalačku renesansu: Enid Blyton, Roald Dahl i J. K. Rowling. Blytoničin sukob s kritičarima, Dahlovo izravno suprotstavljanje „visokoj“ kulturi odraslih i rekordni transmedijski fenomen J. K. Rowling odražavaju književne i stilske odlike koje su poticale djecu na čitanje od Zlatnoga doba dječje književnosti do ovoga digitalnoga. Analizom elemenata koji čine djela spomenutih autora iznimno primamljivima i čitljivima, dolazi se do zaključaka s obzirom na odlike i „vlasništvo“ međunarodne dječje književnosti, kao i opći utjecaj dječje književnosti na globalizirano društvo. Na taj se način istraživanjem utvrđuje što je renesansa dječje književnosti i kako utječe na pismenost, koji su čimbenici koji utječu na estetsko čitanje te, također, kako je pisanje za djecu danas zaista unosno zanimanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Željka Flegar (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Flegar, Željka
Čitaj me! Renesansa dječje književnosti i tri slučaja eksplozivnoga zadovoljstva // U jezik uronjeni : zbornik posvećen Ireni Vodopiji / Smajić, Dubravka ; Krumes, Irena ; Mance, Nina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2018. str. 87-99
Flegar, Ž. (2018) Čitaj me! Renesansa dječje književnosti i tri slučaja eksplozivnoga zadovoljstva. U: Smajić, D., Krumes, I. & Mance, N. (ur.) U jezik uronjeni : zbornik posvećen Ireni Vodopiji. Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, str. 87-99.
@inbook{inbook, author = {Flegar, \v{Z}.}, year = {2018}, pages = {87-99}, keywords = {children’s literature renaissance, aesthetic reading, childlike language, paratext, multimodal literature, transmedia storytelling.}, isbn = {978-953-6965-72-4}, title = {Read Me: Children's Literature Renaissance Supreme and Three Cases of Exploding Delight}, keyword = {children’s literature renaissance, aesthetic reading, childlike language, paratext, multimodal literature, transmedia storytelling.}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti}, publisherplace = {Osijek} }