Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Čitaj me! Renesansa dječje književnosti i tri slučaja eksplozivnoga zadovoljstva (CROSBI ID 61917)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Flegar, Željka Čitaj me! Renesansa dječje književnosti i tri slučaja eksplozivnoga zadovoljstva // U jezik uronjeni : zbornik posvećen Ireni Vodopiji / Smajić, Dubravka ; Krumes, Irena ; Mance, Nina (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 87-99

Podaci o odgovornosti

Flegar, Željka

hrvatski

Čitaj me! Renesansa dječje književnosti i tri slučaja eksplozivnoga zadovoljstva

Istraživanje se osvrće na osobitosti djela dječje književnosti koje utječu na čitanje knjiga iz razonode (estetsko/slobodno čitanje). Odnosi se na tri specifične osobitosti popularnih knjiga za djecu: 1. odstupanje od norme koje se razvilo tijekom povijesti i rezultiralo pojavom tema i sadržaja karakterističnih za dječju književnost, kao i „djecolikoga jezika” (Flegar 2016), 2. paratekst (Genette 1987/1997), i 3. višemodalno, višeimedijsko i transmedijsko pripovijedanje (Jenkins 2006/2008). Ti se pojmovi razlažu primjerima djela triju britanskih autora koji su, svaki na svoj način, izazvali globalnu književnu i čitalačku renesansu: Enid Blyton, Roald Dahl i J. K. Rowling. Blytoničin sukob s kritičarima, Dahlovo izravno suprotstavljanje „visokoj“ kulturi odraslih i rekordni transmedijski fenomen J. K. Rowling odražavaju književne i stilske odlike koje su poticale djecu na čitanje od Zlatnoga doba dječje književnosti do ovoga digitalnoga. Analizom elemenata koji čine djela spomenutih autora iznimno primamljivima i čitljivima, dolazi se do zaključaka s obzirom na odlike i „vlasništvo“ međunarodne dječje književnosti, kao i opći utjecaj dječje književnosti na globalizirano društvo. Na taj se način istraživanjem utvrđuje što je renesansa dječje književnosti i kako utječe na pismenost, koji su čimbenici koji utječu na estetsko čitanje te, također, kako je pisanje za djecu danas zaista unosno zanimanje.

renesansa dječje književnosti, estetsko čitanje, djecoliki jezik, paratekst, višemodalna književnost, transmedijsko pripovijedanje

nije evidentirano

engleski

Read Me: Children's Literature Renaissance Supreme and Three Cases of Exploding Delight

nije evidentirano

children’s literature renaissance, aesthetic reading, childlike language, paratext, multimodal literature, transmedia storytelling.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

87-99.

objavljeno

Podaci o knjizi

Smajić, Dubravka ; Krumes, Irena ; Mance, Nina

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2018.

978-953-6965-72-4

Povezanost rada

Filologija