Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 95887

Poezija u zrcalu nastave. Igre stihom i jezikom u susretima s djecom


Zalar, Diana
Poezija u zrcalu nastave. Igre stihom i jezikom u susretima s djecom, Zagreb: Mozaik knjiga, 2002 (priručnik i antologija)


Naslov
Poezija u zrcalu nastave. Igre stihom i jezikom u susretima s djecom
(Poetry In The Classroom)

Autori
Zalar, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, priručnik i antologija, znanstvena

Izdavač
Mozaik knjiga

Grad
Zagreb

Godina
2002

Stranica
226

ISBN
953-196-903-5

Ključne riječi
jezična igra; suvremena poezija; nastava
(lingvistic games; modern poetry; schoolwork)

Sažetak
Knjiga s jedne strane proizlazi iz autoričinih znanstvenih pregnuća kao i iz njenoga rada sa studentima, djecom i polaznicima seminara za hrvatske učitelje u inozemstvu. To je rad okrenut mogućnostima povezivanja dvaju vrlo bliska, ali istodobno i udaljena svijeta-jezičnih normi, stihova i djeteta. U tu svrhu knjiga je podijeljena na devet poglavlja, po kriteriju bliskosti pojedinih autora, jezično i misaono, kao i književnih postupaka zanimljivih za kreativno izvođenje nastave lirike u osnovnoj školi, gdje se svaka otkrivena igra riječima u hrvatskih dječjih pjesnika (24 ih je na broju) kritički i lingvostilistički tretira, ali i povezuje s mogućim tretiranjem u nastavi. Vodeći svoju temu na osnovama studijskog istraživanja literature od početka razdoblja suvremenog dječjeg pjesništva do kraja stoljeća, autorica se odlučila za sinkronijski pristup. Tako se nalazi poticaj za analogiju između igara složenica i nadijevanju imena, igara fonema i onomatopeje, igara jednakim fonemskim skupinama, tvorbenih igara kraćenjem, i interpolacija dijalektalnog i žargonskog izraza u suvremeni standardni književni jezik.Također je jedno poglavlje posvećeno i slikovnoj (grafičkoj) poeziji. Nadalje, u omjerivanju o teze H. Bergsona otkrivaju se postupci koji u stihovima hrvatskih dječjih pjesnika dovode do humorističkog učinka, gdje se pronalaze sasvim specifični načini nastajanja humora. Uz to što predstavlja doprinos književnoj znanosti i lingvistici, knjiga je okrenuta suvremenim metodičkim dostignućima u svijetu, a može se shvatiti i kao antologijski izbor pjesama pogodnih za kreativnu igru i usvajanje jezičnih saznanja u nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0131004

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Diana Zalar (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Zalar, Diana
Poezija u zrcalu nastave. Igre stihom i jezikom u susretima s djecom, Zagreb: Mozaik knjiga, 2002 (priručnik i antologija)
Zalar, D. (2002) Poezija u zrcalu nastave. Igre stihom i jezikom u susretima s djecom. Zagreb, Mozaik knjiga.
@book{book, author = {Zalar, D.}, collectioneditor = {Gro\v{s}elj, Marijan and Uskokovi\'{c}, Davor}, year = {2002}, pages = {226}, keywords = {lingvistic games, modern poetry, schoolwork}, isbn = {953-196-903-5}, title = {Poetry In The Classroom}, keyword = {lingvistic games, modern poetry, schoolwork}, publisher = {Mozaik knjiga}, publisherplace = {Zagreb} }