Upotreba strategija čitanja učenika srednjih škola gimnazijskog i strukovnog programa (CROSBI ID 422523)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Konsuo, Marija
dr. sc. Ana Ćavar
hrvatski
Upotreba strategija čitanja učenika srednjih škola gimnazijskog i strukovnog programa
Važnu ulogu u svakodnevnom životu i obrazovanju u materinskom, ali i u stranom jeziku ima vještina čitanja. U ovladavanju tom vještinom osobito su važne strategije čitanja. Stoga smo ovaj rad posvetili kognitivnim i metakognitivnim strategijama čitanja na materinskom, hrvatskom jeziku. Pokušali smo ustanoviti kojim se strategijama čitanja koriste učenici srednjih škola gimnazijskog i strukovnog programa te smo nastojali ispitati postoje li razlike u upotrebi strategija čitanja učenika dvaju navedenih programa. Ujedno smo nastojali utvrditi postoje li razlike u upotrebi strategija čitanja učenika prvih i drugih razreda srednjih škola. Istraživački instrument korišten u ovom istraživanju je upitnik. Rezultati pokazuju da se ispitanice češće koriste ispitivanim strategijama od ispitanika. Pokazalo se da učenici koji više čitaju, češće upotrebljavaju ispitivane strategije. Nisu utvrđene značajnije razlike u upotrebi strategija čitanja učenika gimnazijskog i strukovnog programa, kao ni učenika prvih i drugih razreda srednjih škola.
vještina čitanja, čitanje s razumijevanjem, strategije čitanja, poučavanje strategijskom čitanju
nije evidentirano
engleski
High school's and vocational school's student's usage of reading strategies
nije evidentirano
reading skill, reading for comprehension, reading strategies, reading strategies instruction
nije evidentirano
Podaci o izdanju
74
26.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb