Multitask video-igre kao oblik kognitivnog treninga za osobe mlađe životne dobi (CROSBI ID 666488)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Martinčević, Marina ; Vranić, Andrea
hrvatski
Multitask video-igre kao oblik kognitivnog treninga za osobe mlađe životne dobi
Video-igre su danas jedan od najpopularnijih oblika zabave te je sve više istraživača koji razmatraju mogućnost korištenja video-igara kao oblika kognitivnog treninga. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati može li se igra s više istovremenih zadataka koristiti kao kognitivni trening za unapređenje različitih aspekata izvršnog funkcioniranja, intelektualnih sposobnosti i prostornog pamćenja kod studenata. Sudionici (N=75) su po slučaju podijeljeni u dvije skupine: tretmansku i aktivnu kontrolnu. Tretmanska skupina je igrala igru „MultiTask“ u kojoj igrač istovremeno treba obavljati više jednostavnih zadataka. Aktivna kontrolna skupina igrala je igru „Smooth Snake“ u kojoj igrači obavljaju samo jedan jednostavan zadatak. Sudionici su kroz četiri tjedana, tri puta tjedno igrali igru u trajanju od 15ak minuta. Prije i nakon treninga ispitane su intelektualne sposobnosti, opće izvršno funkcioniranje, mentalna fleksibilnost, inhibicija, radno i prostorno pamćenje. Rezultati su pokazali kako ne postoji razlika između grupa u inicijalnim mjerama, no značajna razlika među grupama nije utvrđena niti nakon provedenog tretmana. Zbog izrazito visokog intelektualnog statusa sudionika, dodatna analiza je provedena na sudionicima čiji IQ nije prelazio 128 jedinica. U ovom slučaju je broj sudionika u tretmanskoj skupini iznosio n=12, a aktivnoj kontrolnoj n=13. Utvrđena je značajna interakcija skupine i točke mjerenja u smislu značajnog poboljšanja rezultata tretmantske grupe nakon treninga u općem izvršnom funkioniranju. Kod obje je grupe utvrđeno poboljšanje u zadatku prostornog pamćenja. U zadacima intelektualnog funkcioniranja, radnog pamćenja, mentalne fleksibilnosti i inhibicije nisu utvrđene značajne razlike između skupina. Zaključno, rezultati podupiru mogućnost korištenja video- igre kao oblika kognitivnog treninga te upućuju na složenost video-igre kao faktor koji određuje njezin potencijal u području treninga.
kognitivni trening, video-igre, multitask
nije evidentirano
engleski
Multitasking video games as a form of cognitive training for younger adults
nije evidentirano
cognitive training, video games, multitask
nije evidentirano
Podaci o prilogu
31-31.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Podaci o skupu
5. Riječki dani eksperimentalne psihologije (REPSI 2018)
predavanje
24.09.2018-25.09.2018
Rijeka, Hrvatska