Pedagoški takt nastavnika solfeggia (CROSBI ID 666441)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana
hrvatski
Pedagoški takt nastavnika solfeggia
Suvremeno poučavanje, u skladu s aktualnim kurikulumskim pristupom koji učenika postavlja u središte nastavnog procesa, odlikuje fleksibilnost te didaktička i metodička otvorenost, usmjerena prema cjelovitom razvoju učenika. Osnovna pretpostavka za ostvarivanje takvog poučavanja je stručan, pedagoški kompetentan nastavnik, koji sustavno iznalazi najučinkovitije nastavne strategije i postupke, koji njeguje suradnički odnos s učenicima i iskazuje otvorenost prema idejama i inicijativama učenika te nastavnik koji demokratskim stilom rukovođenja razredom stvara stimulirajuće nastavno ozračje. Suvremeni je nastavnik pedagoški taktičan i ima izraženu spremnost za pomaganjem. On podržava, potiče učenike i ima povjerenje u njih, uočava razlike između njihovih sposobnosti i djeluje u skladu s njima. Pedagoški se takt, od prvog spominjanja u obrazovnom diskursu preko Herbarta do danas, kroz brojnu literaturu ustalio kao holistički fenomen, koji sugerira na ponašanja i vrijednosti kojima se odlikuju dobri i uspješni, suvremeni nastavnici. U radu se opisuje istraživanje provedeno s ciljem utvrđivanja mišljenja nastavnika solfeggia prema pojedinim aspektima suvremenog poučavanja i odlikama koje su imanentne pedagoški taktičnim nastavnicima. Istraživanje je provedeno metodom intervjua s pitanjima vezanog tipa. Rezultati istraživanja s didaktičko-metodičkog aspekta pokazuju kako su nastavnici dominantno usmjereni prema tradicionalnim strategijama, metodama i oblicima rada te da ne primjenjuju niti jednu od alternativnih metoda poučavanja. Iz rezultata je zaključeno kako su nastavnici svjesni potreba suvremenog poučavanja te kako sudjelovanjem na brojnim programima stručnog usavršavanja sustavno rade na poboljšavanju svojih kompetencija i na spremnosti za nove obrazovne izazove. Također je istaknuta potreba za većim brojem pedagoških i didaktičkih sadržaja u programima stručnog usavršavanja te organizaciji predavanja i radionica sa sadržajima koji se odnose na rad s djecom s teškoćama. Znanstveni se doprinos rada ogleda u ukazivanju na poželjne oblike ponašanja nastavnika solfeggia, kao i na aktualiziranju važnosti pedagoškog takta u kreiranju humanistički orijentirane nastave.
suvremeno poučavanje, pedagoški takt, nastavnici solfeggia
nije evidentirano
engleski
The solfeggio teacher pedagogical tact
nije evidentirano
contemporary teaching, pedagogical tact, solfeggio teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
70-73.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Petrović, Milena
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd
978-86-88619-97-4
Podaci o skupu
21. pedagoški forum scenskih umetnosti
predavanje
28.09.2018-30.09.2018
Beograd, Srbija