Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Djeca iz sustava socijalne skrbi: Perspektiva odgajatelja iz Srbije i odgajatelja iz Hrvatske (CROSBI ID 666438)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Rajić, Milana ; Mihić, Ivana ; Tatalović Vorkapić, Sanja Djeca iz sustava socijalne skrbi: Perspektiva odgajatelja iz Srbije i odgajatelja iz Hrvatske // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Arambašić, Lidija ; Erceg, Ina ; Kamenov, Željka (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2017. str. 256-256

Podaci o odgovornosti

Rajić, Milana ; Mihić, Ivana ; Tatalović Vorkapić, Sanja

hrvatski

Djeca iz sustava socijalne skrbi: Perspektiva odgajatelja iz Srbije i odgajatelja iz Hrvatske

Cilj istraživanja bio je ispitati i usporediti perspektive odgajatelja iz Srbije i Hrvatske u vezi s različitim aspektima rada s djecom iz sustava socijalne skrbi. Uzorak je činilo po 45 odgajatelja iz predškolskih ustanova obje države. Podaci su prikupljeni putem upitnika koji je sadržao vinjetu s opisom djeteta iz hraniteljske obitelji i djeteta iz institucionalnog smještaja, na temelju kojih su ispitanici procjenjivali motivaciju, doživljaj kompetentnosti, kvalitetu uvjeta u ustanovi za rad s djetetom, te očekivanja problema i dobiti od vrtića za dijete. Obje skupine odgajatelja visokom procjenjuju dobiti od vrtića za djecu iz hraniteljskih porodica i doma, u svim navedenim aspektima, definiranim kao kompenzatorna iskustva brige od strane odgajatelja, nova saznanja, dostupnost stimulirajućih sredstava za rad i igračaka, odnosi s vršnjacima i uključenost u kolektiv, rutina, pravila i granice koje se mogu postaviti djetetovom ponašanju. Odgajatelji iz Hrvatske, u odnosu na odgajatelje iz Srbije značajno višom procjenjuju svoju motivaciju za rad (t=-5.37, df(87), p<.01), doživljaj kompetentnosti (t=-2.41, df(87), p<.05) i uvjete u ustanovi za rad s djetetom iz doma (t=-2.14, df(87), p<.05). Za rad s djetetom iz hraniteljske porodice, odgajatelji iz Hrvatske višom procjenjuju svoju motivaciju za rad (t=-2.37, df(88), p<.05) i uvjete u ustanovi (t=-2.24, df(88), p<.05) od odgajatelja iz Srbije. Dobiven je značajan negativan efekt procjene doprinosa bazičnog obrazovanja odgajatelja iz Srbije na doživljaj kompetentnosti za rad s djetetom iz doma (β=.508, p<.05) i hraniteljske obitelji (β=.416, p<.05), dok kod odgajatelja iz Hrvatske ti efekti nisu statistički značajni. Dobiveni rezultati otvaraju raspravu o spremnosti i potrebama za podrškom predškolskim ustanovama u Srbiji i Hrvatskoj za prihvat i rad s djecom iz sustava socijalne skrbi.

Djeca iz sustava socijalne zaštite ; Kapaciteti predškolskih ustanova ; Inkluzija ; Odgajatelji

nije evidentirano

engleski

Children from the welfare care system: The perspective of the pre-school teachers from Serbia and Croatia

nije evidentirano

Children from the welfare care system ; Capacities of pre-school institutions ; Inclusion ; Pre-school teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

256-256.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Arambašić, Lidija ; Erceg, Ina ; Kamenov, Željka

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

1849-6946

Podaci o skupu

23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

poster

06.04.2017-08.04.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija