Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 957903

Odnos školskih i izvanškolskih aktivnosti u području STEM-a: novi pristupi i novi izazovi


Burušić, Josip; Šakić Velić, Marija; Glasnović Gracin, Dubravka; Babarović, Toni
Odnos školskih i izvanškolskih aktivnosti u području STEM-a: novi pristupi i novi izazovi // XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2018. str. 27-27 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Odnos školskih i izvanškolskih aktivnosti u području STEM-a: novi pristupi i novi izazovi
(The relationship between school and out of school ativities in STEM: new approaches and new challenges)

Autori
Burušić, Josip ; Šakić Velić, Marija ; Glasnović Gracin, Dubravka ; Babarović, Toni

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina - Zadar : Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2018, 27-27

ISBN
9789533311968

Skup
XXI. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24-26.05.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
STEM ; formalno i neformalno obrazovanje, JOBSTEM projekt
(STEM ; formal and informal education ; JOBSTEM project)

Sažetak
U području STEM-a odnos između formalnog i neformalnog učenja, kao i odnos među različitim oblicima učenja, postoje sve zanimljiviji i istraživački izazovniji. Brojni neformalni školski konteksti kao što su muzeji, znanstveni centri i kampovi, biološki vrtovi, tehnološki parkovi i postrojenja, općenito prostori koji sadrže i mogu ponuditi informacije i uvide vezane uz znanost, tehnologiju i inženjerstvo, počinju biti važno i nezaobilazno mjesto učenja. Njima je moguće pridružiti i brojne dostupne izvore posredovane Internetom, socijalnim mrežama ili na slične digitalne tehnološke načine (Bell, Lewenstein, Shouse & Feder, 2009 ; Lin & Schunn, 2016). Stoga je istraživački vrlo zanimljivo i važno razmotriti na koji način su povezana iskustva neformalnog učenja vezana uz STEM, sudjelovanje u znanstvenim aktivnosti izvan škole ili pohađanje izvanškolskih programa/klubova, posjeta znanstvenom muzeju sa stavovima i školskim ponašanjima učenika u STEM školskom okruženju (Lin & Schunn , 2016). Dosadašnja istraživanja sugeriraju kako oni koji su dobri u (tradicionalnom) školskom STEM području, ne moraju biti nužni i učenici koji pokazuju izraženiji interes za STEM izvanškolske aktivnosti, i obratno. Motivacija za STEM školskom uspješnošću također ne mora biti ista ona motivacija koja će voditi većoj uključenosti u STEM izvanškolske aktivnosti (Denault & Guay, 2017). U području STEM-a počinju se sve više propitkivati neka ranija očekivanja kako je sudjelovanje učenika u izvanškolski aktivnostima pozitivno povezano s pozitivnim stavovima prema školi, boljim radnim navikama, izraženijim intererpersonalnim vještinama te izraženijem školskom uspjehu, te kako su bolji učenici u školi u isto vrijeme i oni učenici koji više sudjeluju u izvanškolskim aktivnostima (Clark, 1988 ; Hamilton & Klein, 1998 ; McLaughlin, 2000 ; Posner & Vandell, 1994, 1999). U ovom izlaganju izložit ćemo rezultate dobivene višegodišnjim praćenjem gotovo 2 tisuća osnovnoškolaca koji su u inicijalnom mjerenju pohađali četvrte, pete i šeste razrede, a sada su završnom razredu, odnosno u sedmom i šestom razredu. Istraživački konstrukti koji se odnose na izvanškolske aktivnosti operacionalizirani su višestruko kroz adaptaciju istraživačkog pristupa u ROSE projektu (Relevance of Science Education) (Jenkins & Pell, 2006), dok je STEM školsko ponašanje operacionalizirano preko STEM školskih ocjena, STEM školskih postignuća mjerenih testovnim rezultatima i pokazateljima interesa prema STEM-u. Većina ishoda provedenih analiza koja će biti predstavljane, ukazuju kako je odnos između školskih i izvanškolskih aktivnosti u STEM području u hrvatskim osnovnim školama skroman i neodređen, te se javljanju značajni moderatorski utjecaji kao što su spol učenika uz moguću ulogu SES-a roditelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
HRZZ-IP-2014-09-9250 - profesionalne aspiracije prema STEM zanimanjima tijekom snovne škole: longitudinalno istraživanje odnosa postignuća, vjerovanja o vlastitim kompetencijama i intersa za zanimanjima (Josip Burušić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb