Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos školskih i izvanškolskih aktivnosti u području STEM-a: novi pristupi i novi izazovi (CROSBI ID 666364)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Burušić, Josip ; Šakić Velić, Marija ; Glasnović Gracin, Dubravka ; Babarović, Toni Odnos školskih i izvanškolskih aktivnosti u području STEM-a: novi pristupi i novi izazovi // XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera et al. (ur.). Zadar: Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2018. str. 27-27

Podaci o odgovornosti

Burušić, Josip ; Šakić Velić, Marija ; Glasnović Gracin, Dubravka ; Babarović, Toni

hrvatski

Odnos školskih i izvanškolskih aktivnosti u području STEM-a: novi pristupi i novi izazovi

U području STEM-a odnos između formalnog i neformalnog učenja, kao i odnos među različitim oblicima učenja, postoje sve zanimljiviji i istraživački izazovniji. Brojni neformalni školski konteksti kao što su muzeji, znanstveni centri i kampovi, biološki vrtovi, tehnološki parkovi i postrojenja, općenito prostori koji sadrže i mogu ponuditi informacije i uvide vezane uz znanost, tehnologiju i inženjerstvo, počinju biti važno i nezaobilazno mjesto učenja. Njima je moguće pridružiti i brojne dostupne izvore posredovane Internetom, socijalnim mrežama ili na slične digitalne tehnološke načine (Bell, Lewenstein, Shouse & Feder, 2009 ; Lin & Schunn, 2016). Stoga je istraživački vrlo zanimljivo i važno razmotriti na koji način su povezana iskustva neformalnog učenja vezana uz STEM, sudjelovanje u znanstvenim aktivnosti izvan škole ili pohađanje izvanškolskih programa/klubova, posjeta znanstvenom muzeju sa stavovima i školskim ponašanjima učenika u STEM školskom okruženju (Lin & Schunn , 2016). Dosadašnja istraživanja sugeriraju kako oni koji su dobri u (tradicionalnom) školskom STEM području, ne moraju biti nužni i učenici koji pokazuju izraženiji interes za STEM izvanškolske aktivnosti, i obratno. Motivacija za STEM školskom uspješnošću također ne mora biti ista ona motivacija koja će voditi većoj uključenosti u STEM izvanškolske aktivnosti (Denault & Guay, 2017). U području STEM-a počinju se sve više propitkivati neka ranija očekivanja kako je sudjelovanje učenika u izvanškolski aktivnostima pozitivno povezano s pozitivnim stavovima prema školi, boljim radnim navikama, izraženijim intererpersonalnim vještinama te izraženijem školskom uspjehu, te kako su bolji učenici u školi u isto vrijeme i oni učenici koji više sudjeluju u izvanškolskim aktivnostima (Clark, 1988 ; Hamilton & Klein, 1998 ; McLaughlin, 2000 ; Posner & Vandell, 1994, 1999). U ovom izlaganju izložit ćemo rezultate dobivene višegodišnjim praćenjem gotovo 2 tisuća osnovnoškolaca koji su u inicijalnom mjerenju pohađali četvrte, pete i šeste razrede, a sada su završnom razredu, odnosno u sedmom i šestom razredu. Istraživački konstrukti koji se odnose na izvanškolske aktivnosti operacionalizirani su višestruko kroz adaptaciju istraživačkog pristupa u ROSE projektu (Relevance of Science Education) (Jenkins & Pell, 2006), dok je STEM školsko ponašanje operacionalizirano preko STEM školskih ocjena, STEM školskih postignuća mjerenih testovnim rezultatima i pokazateljima interesa prema STEM-u. Većina ishoda provedenih analiza koja će biti predstavljane, ukazuju kako je odnos između školskih i izvanškolskih aktivnosti u STEM području u hrvatskim osnovnim školama skroman i neodređen, te se javljanju značajni moderatorski utjecaji kao što su spol učenika uz moguću ulogu SES-a roditelja.

STEM ; formalno i neformalno obrazovanje, JOBSTEM projekt

nije evidentirano

engleski

The relationship between school and out of school ativities in STEM: new approaches and new challenges

nije evidentirano

STEM ; formal and informal education ; JOBSTEM project

nije evidentirano

Podaci o prilogu

27-27.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja

Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina

Zadar: Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru

9789533311968

Podaci o skupu

21. Dani psihologije u Zadru

predavanje

24.05.2018-26.05.2018

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija