Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obitelj kao odrednica školskog postignuća i profesionalnih interesa učenika u STEM području (CROSBI ID 666363)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šakić Velić, Marija ; Šimunović, Mara ; Reić Ercegovac, Ina ; Burušić, Josip Obitelj kao odrednica školskog postignuća i profesionalnih interesa učenika u STEM području // XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 25-25

Podaci o odgovornosti

Šakić Velić, Marija ; Šimunović, Mara ; Reić Ercegovac, Ina ; Burušić, Josip

hrvatski

Obitelj kao odrednica školskog postignuća i profesionalnih interesa učenika u STEM području

Obitelj predstavlja važan kontekst za razvoj interesa za STEM školsko područje, kao što su prilično odlučujući obiteljski utjecaji u pogledu razvoja interesa za STEM zanimanja. Kako bi naglasili važnost obiteljskih posredujući utjecaja, u ovom području moguće je sve češće naići na pojam „roditeljski STEM kapital“, izraz koji je skovala britanska skupina istraživača okupljena oko uglednog ASPIRES istraživačkog projekta. Cilj ovoga rada je prikazati osnovne spoznaje o obilježjima obitelji kao odrednicama školskog postignuća, profesionalnih aspiracija i interesa učenika u STEM području te rezultate istraživanja u kojima je razmatrana uloga socioekonomskog statusa obitelji, roditeljskih uvjerenja i ponašanja u učeničkim postignućima i interesima u STEM području. U radu će se prikazati rezultati i spoznaje dobiveni u JOBSTEM istraživačkom projektu u kojem je sudjelovalo oko 1920 učenika, te su u isto vrijeme ispitani i njihovi roditelji, što je važno obilježje ovog projekta. Prikupljeni su podaci o brojnim obiteljskim konstruktima i procesima, kao što su prikupljeni podaci o brojnim obilježjima obiteljskih ponašanja, kao i ponašanja roditelja. Rezultati istraživanja pokazuju da učenici u hrvatskom obrazovanju odrastaju u obiteljskom kontekstu u kojem se visoko vrednuje važnost postignuća u STEM području i korisnost STEM sadržaja te u kojem roditelji imaju visoka obrazovna očekivanja za svoju djecu. Roditeljska uvjerenja i obrazovna očekivanja od djece pritom pridonose oblikovanju učeničkih vrijednosti, postignuća i interesa u STEM području. Pojedine aktivnosti kojima se učenici bave izvan škole i u obitelji, poput aktivnosti temeljenih na korištenju suvremenih tehnologija, također su povezane sa STEM školskim postignućem. U ovim odnosima postoje određene razlike među djevojčicama i dječacima te među učenicima iz obitelji različitog socioekonomskog statusa. Dosadašnji nalazi i spoznaje stečeni u ovom projektu, važni su za bolje razumijevanje obiteljskih utjecaja u učeničkom procesu odabira zanimanja u STEM području, a imaju implikacije i za edukaciju nastavnika i uspješnu suradnju roditelja i škola u hrvatskom obrazovnom sustavu.

obiteljski utjecaji, STEM interesi, uspjeh u STEM području, roditeljska vjerovanja i ponašanja

nije evidentirano

engleski

Obitelj kao odrednica školskog postignuća i profesionalnih interesa učenika u STEM području

nije evidentirano

obiteljski utjecaji, STEM interesi, uspjeh u STEM području, roditeljska vjerovanja i ponašanja

nije evidentirano

Podaci o prilogu

25-25.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, MArina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

9789533311968

Podaci o skupu

21. Dani psihologije u Zadru

predavanje

24.05.2018-26.05.2018

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija