Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja (CROSBI ID 666351)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Skočić Mihić, Sanja ; Josipović, Martina Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja // 2. hrvatski kongres o mentalnom zdravlju djece i mladih s međunarodnim sudjelovanjem „Mentalno zdravlje djece i mladih – Bogatstvo naroda“,. Zagreb: Hrvatsko društvo za mentalno zdravlje djece i adolescenata, 2018

Podaci o odgovornosti

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Skočić Mihić, Sanja ; Josipović, Martina

hrvatski

Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja

Znanstvena istraživanja ukazuju da je preduvjet očuvanja dobrobiti djece i mladih, očuvanje mentalnog zdravlja odgojno-obrazovnih djelatnika. Stoga je važno sustavno proučavati korelate profesionalnog sagorijevanja odgajatelja, kao što su osobine ličnosti i kompetentnost, te mogućnosti njegova predviđanja, što je bio i cilj ovog istraživanja. Tri upitnika su primijenjena na uzorku od 203 odgajateljice s područja Istarske županije, Rijeke i Zagreba: Petofaktorski upitnik ličnosti, Skala samoprocijenjenih kompetencija za rad s djecom s teškoćama u razvoju, te Upitnik profesionalnog sagorijevanja. Utvrđene su niske razine svih dimenzija profesionalnog sagorijevanja, srednja razina samoprocijenjenih kompetencija za rad s djecom s teškoćama u razvoju u redovnim skupinama, te visoke razine svih osobina ličnosti osim neuroticizma. Korelacijske su analize pokazale značajnu povezanost između snižene samoprocijenjene kompetentnosti za rad s djecom s teškoćama u razvoju u redovnim skupinama i povećanog neuroticizma i profesionalne opterećenosti, te značajno snižene ugodnosti. Sve dimenzije povišenog profesionalnog sagorijevanja pokazale su značajnu povezanost s povišenim neuroticizmom i značajno sniženom ugodnošću, dok je povišena ekstraverzija značajno povezana sa sniženom profesionalnom opterećenošću. Snižena razina samoprocijenjene kompetentnosti za rad s djecom s teškoćama i visoki neuroticizam su značajni prediktori svih dimenzija profesionalnog sagorijevanja, dok se ugodnost pokazala značajnim prediktorom samo za profesionalnu neispunjenost. Rezultati su raspravljeni u svjetlu postojećih istraživanja, te implikacija za unapređenje prakse rada odgajatelja s djecom s teškoćama u razvoju.

: Djeca s teškoćama u razvoju ; Kompetencije ; Odgajatelji ; Osobine ličnosti ; Profesionalno sagorijevanje

nije evidentirano

engleski

Early Childhood Educators' Personality and Competencies for Teaching Children with Disabilities as Predictors of Their Professional Burnout

nije evidentirano

Children with disabilities ; Competencies ; Early childhood educators ; Personality traits ; Professional burnout

nije evidentirano

Podaci o prilogu

781

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

2. hrvatski kongres o mentalnom zdravlju djece i mladih s međunarodnim sudjelovanjem „Mentalno zdravlje djece i mladih – Bogatstvo naroda“,

Zagreb: Hrvatsko društvo za mentalno zdravlje djece i adolescenata

Podaci o skupu

2. hrvatski kongres o mentalnom zdravlju djece i mladih: Mentalno zdravlje mladih – bogatstvo naroda

predavanje

18.05.2018-19.05.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti

Poveznice