Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvojne faze likovnog izražavanja kod djece (CROSBI ID 422215)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Jerčić, Roberta Razvojne faze likovnog izražavanja kod djece / Bubić, Andreja (mentor); Split, Filozofski fakultet u Splitu, . 2018

Podaci o odgovornosti

Jerčić, Roberta

Bubić, Andreja

hrvatski

Razvojne faze likovnog izražavanja kod djece

Svako dijete likovno se počne izražavati već od najranije dobi. Sve što je u našoj stvarnosti oblikovano likovima imalo je svoj početak u nekoj skici, crtežu ili pak nacrtu. Mnogi stručnjaci raznih kadrova promatrali su dječje likovno izražavanje te ga proučavali u svrhu otkrivanja razvojnih faza koje bi bile zajedničke svoj djeci. Istraživanje dječjeg crteža započelo je još u devetnaestom stoljeću. Dječji crtež je ponajprije dječji izraz pa potom likovni izraz. Taj dječji izraz, uz riječ, pokret i pjesmu, otkriva nam dječju psihu, odnosno zatečeni stupanj razvoja dječje psihe. Crtež djeci omogućuje da bolje i lakše razumiju ono što proživljavaju te ih potiče na razgovor o tome i olakšava verbalizaciju unutarnjih stanja. Raznorazne klasifikacije razvojnih faza dječjeg likovnog stvaralaštva mahom se baziraju na istraživačkom radu Georga Henri Luqueta. On je taj razvoj podijelio u četiri faze koje se, s manjim ili većim korekcijama pronalaze i u ostalih autora. Prva faza je uvijek faza koju obilježava šaranje, odnosno slučajni realizam, jer dijete ne crta svjesno, već užitak dobiva iz pokreta. Drugu fazu obilježava neuspjeli dječji realizam, gdje se crtež još uvijek ne podudara sa percepcijom. Treća faza je faza intelektualnog realizma u kojoj dijete posjeduje i znanje o samim predmetima, dok je četvrta faza vizualnog realizma koju odlikuje uvjerljivo likovno oblikovanje. Najveća razlika se primjećuje u dobnoj razdiobi pojedinih faza, mada svi znanstvenici naglašavaju i važnost osobnog razvoja svakog pojedinog djeteta. Ovaj rad navodi različite klasifikacije s dobnim određenjima te ih kratko uspoređuje u svrhu naglašavanja uniformiranosti razvoja dječjeg stvaralaštva bez obzira na podrijetlo djeteta i njegov socijalno-ekonomski status.

crtež, razvojne faze, likovno stvaralaštvo

nije evidentirano

engleski

Developmental phases of artistic expressions

nije evidentirano

drawing, developmental phases, artistic expression

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28

27.09.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija