Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Tko se danas osjeća kao Europljanin?: Školski pedagozi o europskim vrijednostima i europskom identitetu (CROSBI ID 666216)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Miočić, Ivana ; Vignjević Korotaj, Bojana Tko se danas osjeća kao Europljanin?: Školski pedagozi o europskim vrijednostima i europskom identitetu // Knjiga sažetaka Trećeg kongresa pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "Pedagogija u vremenu promjene". 2018. str. 80-81

Podaci o odgovornosti

Miočić, Ivana ; Vignjević Korotaj, Bojana

hrvatski

Tko se danas osjeća kao Europljanin?: Školski pedagozi o europskim vrijednostima i europskom identitetu

Tijekom posljednjih godina sve su prisutnije rasprave koje iz različitih znanstvenih disciplina (geografija, politologija, sociologija, pedagogija i sl.) nastoje doprinijeti razumijevanju europskog identiteta i njegovog odnosa spram nacionalnog identiteta (Vrcan, 2005 ; Stavrakakis, 2006 ; Sekulić i Šporer, 2008 ; Harris, 2011 ; Sršen, 2013 ; Pavić, Đukić, Bijuković Maršić, 2016). U ovom radu polazi se od ideje da obrazovanje treba snažno promicati temeljne vrijednosti i ljudska prava te da treba doprinijeti osvješćivanju učenika o lokalnom, nacionalnom i europskom identitetu i njihovoj povezanosti, interkulturalnom razumijevanju i razvoju osjećaja političke, socijalne i kulturne pripadnosti Europi (Ledić, Miočić i Turk, 2016). Koncept europske dimenzije u obrazovanju polazi od ovih ideja, a rezultati istraživanja prikazani u ovom radu dio su šireg istraživanja o pristupima i izazovima uvođenja europske dimenzije u obrazovanju u Hrvatskoj. Cilj je ovog dijela istraživanja utvrditi kako školski pedagozi percipiraju vlastiti identitet i identitet svojih učenika na lokalnoj, nacionalnoj i europskoj razini te kako percipiraju ulogu škola u promicanju europskih vrijednosti i razvoja identiteta. Za potrebe ovog rada, prikazani su rezultati kvalitativne analize polustrukturiranih intervjua provedenih u razdoblju od 2014. do 2017. godine na prigodnom uzorku od 26 pedagoga zaposlenih u srednjim školama Republike Hrvatske. Preliminarni rezultati analize upućuju da školski pedagozi prepoznaju važnost promicanja europskih vrijednosti u školama. Sebe uglavnom identificiraju lokalno ili globalno, a kod učenika procjenjuju da je najizraženija pripadnost lokalnom okruženju. Iako primjećuju važnost uloge škole u razvoju lokalnog, nacionalnog, europskog pa i globalnog identiteta, upućuju na izniman doprinos obiteljskog okruženja na razvoj sustava vrijednosti i identiteta.

europska dimenzija u obrazovanju ; Europska unija ; identitet ; vrijednosti ; pedagozi

nije evidentirano

engleski

Who feels like European?: Educational specialists about European values and European identity

nije evidentirano

European dimension in education ; European Union ; identity ; values ; educational specialists (pedagogues)

nije evidentirano

Podaci o prilogu

80-81.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka Trećeg kongresa pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "Pedagogija u vremenu promjene"

Podaci o skupu

Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem:Pedagogija u vremenu promjene

ostalo

13.09.2018-14.09.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti