Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Koncipiranje instrumenta procjene za odabir asistivne tehnologije (CROSBI ID 422190)

Ocjenski rad | diplomski rad

Čičak, Valentina Koncipiranje instrumenta procjene za odabir asistivne tehnologije / Pinjatela, Renata (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2018

Podaci o odgovornosti

Čičak, Valentina

Pinjatela, Renata

hrvatski

Koncipiranje instrumenta procjene za odabir asistivne tehnologije

Cilj ovog istraživanja je dobiti uvid u potrebe djeteta s motoričkim teškoćama kako bi se doprinijelo implementaciji odgovarajuće asistivne tehnologije te dobiti uvid u sposobnosti djeteta koje mogu pozitivno utjecati na primjenu adekvatnog asisitivnog rješenja. Na temelju utvrđenih potreba i sposobnosti djeteta s motoričkim teškoćama bit će predložen onaj oblik asistivne tehnologije koji će najbolje odgovarati djetetovim potrebama. Za potrebe ovog istraživanja koncipiran je instrument procjene na temelju postojećih modela procjene. Kreirano je ukupno 12 lista procjene koje služe za prikupljanje informacija o učeniku po uzoru na WATI model procjene, a one obuhvaćaju slijedeća područja: sjedenje, pozicioniranje i mobilnost ; komunikacija ; pristup računalima i uređajima ; motorički aspekt pisanja ; kompozicija pisanih materijala ; čitanje ; matematika ; organizacija ; slobodno vrijeme ; vid i sluh i generalno. Na kraju svakog od navedenih područja navest će se sposobnosti koje dijete ima i potrebe/teškoće s kojima se dijete susreće, a koje bi mogle utjecati na uvođenje i korištenje asistivne tehnologije. S obzirom na cilj i postavljena istraživačka pitanja, u ovom je istraživanju korištena metoda opservacije za prikupljanje podataka. U istraživanju je sudjelovalo 4 djece u dobi od 6 do 9 godina. Kriteriji za odabir sudionika bili su: da bude dijete s motoričkim teškoćama kao posljedicom oštećenja središnjeg živčanog sustava, koje polazi školu ili je školski pripravnik, neovisno o spolu i pokazuje poteškoće govora i jezika uz generalno kašnjenje na ostalim razvojnim područjima. Temeljem ovih podataka donijet će se preporuka o odgovarajućoj asistivnoj tehnologiji koja će najbolje odgovarati potrebama i sposobnostima djeteta.

asistivna tehnologija ; motorički poremećaji ; model procjene ; WATI ; implementacija AT

nije evidentirano

engleski

Adaptation of assistive technology assessment model

nije evidentirano

assistive technology ; physical imapirments ; assessment model ; WATI ; AT implementation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52

25.09.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti