Proširena stvarnost na Apple iOS platformi (CROSBI ID 422170)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Permozer, Ivan
Orehovački, Tihomir
hrvatski
Proširena stvarnost na Apple iOS platformi
Ubrzan tehnološki razvoj doveo je računalnu grafiku do razine pri kojoj njena primjena u svrhu proširivanja stvarnosti otvara novu perspektivu u definiranju koncepta stvarnosti. Tim slijedom pojam proširene stvarnosti predstavlja okosnicu stvarnog i virtualnog. Milgramov kontinuum dijeli stvarnost na četiri razine: Stvarnost, proširenu stvarnost, prošireni privid i virtualnu stvarnost koje obuhvaća pod zajedničkim nazivom „mješovita stvarnost“. Koncept proširene stvarnosti počiva na kombinaciji stvarnog i virtualnog okruženja čija se interakcija u realnom vremenu poravnava na osnovu prostornih koordinata deriviranih iz procesa prikupljanja podataka. Iako virtualna i proširena stvarnost nisu sinonimi, dijele nekolicinu sličnosti. Dok virtualna stvarnost kreira umjetan svijet uz mogućnost interakcije, proširena stvarnost nudi interaktivno iskustvo nadograđujući realno okruženje korisnika. Od začeća ideje 60-ih godina do službene upotrebe pojma početkom 90-ih godina prošlog stoljeća, proširena stvarnost utjelovljavala je ideju potencijala napredne tehnologije u svrhu unaprjeđenja i olakšanja ljudske interakcije sa okolinom, predmetima i aktivnostima. Proširivanje stvarnosti podrazumijeva primjenu za to namijenjenog hardvera, odnosno kombinacije zaslona kao izlaznog i kamere/senzora kao ulaznog elementa. Glavna zadaća uređaja za proširivanje stvarnosti počiva na simultanom rješavanju tri osnovna problema, odnosno miješanju slike, poravnavanju virtualnih i stvarnih objekata i praćenju točaka iz realnog okruženja. Za uspješnu kombinaciju virtualnih i stvarnih scena koriste se alati kao što su ARToolKit, NyARToolKit, FLARToolKit, D'Fusion, Qualcomm AR SDK, Google ARCore, Vuforia i Apple ARKit.Primjena proširene stvarnosti je sveprisutna, a neka od područja primjene uključuju arhitekturu, medicinu, vojne potrebe, obrazovanje, novinarstvo, marketing i zabavu. Zahvaljujući tome, danas su raspoloživa rješenja kao što su CAMDASS (u medicini), BARS (za vojne potrebe), Construct3D (u obrazovanju), Layar (u novinarstvu), Total Immersion razglednice (u marketingu), FoxTrax i srodni sustavi (u zabavne svrhe) itd. Za kontinuirano implementiranje proširene stvarnosti u svrhu praktične primjene najzaslužniji su alati za mobilne platforme. Zahvaljujući naravi mobilnih uređaja i njihovoj svakodnevnoj upotrebi, stvorena je idealna podloga za takvu vrstu sadržaja. Slijedom toga, u sklopu iOS razvojnog okruženja, Apple developerima omogućuje razvoj aplikacija pomoću ARKit alata koji donosi mnoštvo pogodnosti. U sklopu ARKit biblioteke mogu se naći opcije kao što su mjerenje udaljenosti dviju točaka u prostoru, prepoznavanje dvodimenzionalnih slika, te mogućnost prepoznavanja trodimenzionalnih objekata kao okidača za prikaz računalno generiranog sadržaja na iOS 11 i novijim iteracijama Apple iOS operativnog sustava. Sve češćoj implementaciji navedenih svojstava također doprinosi podrška za Swift programski jezik čija intuitivna narav nastoji pojednostaviti i približiti proces programiranja i razvoja aplikacija širem spektru korisnika.
Apple, AR, ARKit, Cinema 4D, Core ML, Custom Vision, Google Places, iOS, iPhone, POI, Proširena stvarnost, Mac OS, Microsoft Cognitive, Računalno učenje, Računalna vizija, SceneKit, Swift, Točke interesa, Unity, VMware, Vuforia, Xcode
nije evidentirano
engleski
Augmented Reality on the Apple iOS platform
nije evidentirano
Apple, AR, ARKit, Augmented Reality, Cinema 4D, Computer Vision, Core ML, Custom Vision, Google Places, iOS, iPhone, Machine Learning, Mac OS, Microsoft Cognitive, POI, Points of interest, SceneKit, Swift, Unity, VMware, Vuforia, Xcode
nije evidentirano
Podaci o izdanju
118
26.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Pula