Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Model vrednovanja kriterija integracije željeznice u javni gradsko-prigradski promet (CROSBI ID 422032)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Hirnig, Saša Model vrednovanja kriterija integracije željeznice u javni gradsko-prigradski promet / Šimunović, Ljupko (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2018

Podaci o odgovornosti

Hirnig, Saša

Šimunović, Ljupko

hrvatski

Model vrednovanja kriterija integracije željeznice u javni gradsko-prigradski promet

Odluka o izgradnji tračničkih sustava proteklih desetljeća u mnogim gradovima bila je plod iracionalnog procesa odlučivanja, što je kasnije izazvalo brojne kritike izgrađenih sustava, pa i same orijentacije prema njihovoj intenzivnijoj uporabi zbog neispunjenih ciljeva izgradnje. U Republici Hrvatskoj također se planira intenzivnije uključivanje željeznice u javni gradsko-prigradski promet svih većih gradova te je nužno, kada je odluka već donesena, provjeriti i pokušati osigurati veću vjerojatnost da željeznički podsustav bude adekvatno i stvarno rješenje problema. Podobnost željeznice kao odabranog rješenja ovisi o nizu unutarnjih i vanjskih čimbenika, a problem pritom predstavlja njihova brojnost i složene međuovisnosti te činjenica da važnost i utjecaj pojedinih kriterija nisu isti u svim gradovima. Analiza uzročno-posljedičnih utjecaja i njihovih učinaka, pored deduktivne logike, može biti provedena holističkim pristupom, odnosno prikazom svih uključenih čimbenika i kriterija u hijerarhijskom ili mrežnom sustavu sa svim mogućim ishodima. Uvažavajući navedeno, metoda analitičkog mrežnog procesa (ANP) predstavlja učinkovit okvir za rješavanje ovog složenog pitanja. U radu je, na osnovi utvrđenih čimbenika o kojima ovisi razina korištenja planiranih sustava i njihovih veza, razvijen ANP model za procjenu važnosti pojedinih kriterija čije je testiranje provedeno grupnim odlučivanjem članova ekspertne skupine. Na ovaj način utvrđena je važnost svih razmatranih kriterija, pri čemu su se kao dominantni izdvojili: frekvencija vlakova, cijena prijevozne karte i razina zaposlenosti. U pogledu potencijala u modeliranju ponašanja putnika, odnosno njihovog privlačenja, ako se izuzmu oni koji zahtijevaju značajna financijska ulaganja, kao najznačajniji kriteriji utvrđeni su pouzdanost i integracija usluga. Utvrđene važnosti kriterija omogućuju ocjenjivanje konkretnog projekta te je u radu razmotren plan uvođenja željeznice u gradsko-prigradski prometa grada Rijeke kao studije slučaja. U tom cilju utvrđene su vrijednosti objektivnih kriterija temeljem mjernih skala te subjektivnih pomoću anketnog istraživanja. Objedinjavanjem dobivenih vrijednosti kriterija s njihovom važnošću utvrđeno je 67 postotno zadovoljenje kriterija uspješne integracije te mogućnost značajnog povećanja vjerojatnosti uspjeha projekta ako se ponudi usluga kojom bi korisnici bili vrlo zadovoljni u pogledu cijene, frekvencije i integracije s postojećim autobusnim sustavom (oko 11 %.).

javni gradski promet, željeznica, Analitički mrežni proces ; razina korištenja ; Grad Rijeka

nije evidentirano

engleski

Model of criteria evaluation for railway integration in urban and suburban transport

nije evidentirano

analytic network process ; City of Rijeka ; level of usage ; railway ; urban public transport

nije evidentirano

Podaci o izdanju

268

12.02.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice