Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagogijska perspektiva suvremenog roditeljstva u obitelji koja se mijenja (CROSBI ID 666045)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Ljubetić, Maja Pedagogijska perspektiva suvremenog roditeljstva u obitelji koja se mijenja // Pedagogija u vremenu promjena / Slunjski, Edita (ur.). Zagreb: Element, 2018. str. 66-66

Podaci o odgovornosti

Ljubetić, Maja

hrvatski

Pedagogijska perspektiva suvremenog roditeljstva u obitelji koja se mijenja

Ma koliko da se promjene događaju postupno, one su uvijek stresne i zahtjevne za obitelj. Pitanje je koliko je obitelj za njih spremna i prilagodljiva i tko joj može pomoći. Reflektirajući se na obitelj, društvene promjene rezultirale su promijenjenom obiteljske strukture, uloga, funkcija, odnosa, percepcije obitelji i roditeljstva i sl. Izazovi suvremenog obiteljskog života su sve dinamičniji i kompleksniji (sve dulje radno vrijeme roditelja, ovisnost o suvremenim tehnologijama, prenošenje zadaća iz profesionalne sfere u obiteljsko okruženje, nesigurna egzistencija, promijenjene roditeljske uloge i sl.) samo su neki od izazova kojima su izloženi roditelji, a koji svakodnevno i učestalo „testiraju“ njihovu pedagošku kompetenciju i roditeljsku odgojnu praksu. Roditeljska pedagoška kompetencija jedan je od ključnih čimbenika prevencije poremećaja u ponašanju djece. U oblikovanju roditeljske pedagoške prakse značajnu ulogu imaju koncepti svjesnog roditeljstva i meta-roditeljstva. Svjesno roditeljstvo, temeljeno na konceptu svjesne usredotočenosti (mindfulness) je posvećeno i predano roditeljstvo naspram površnom i „automatskom“ roditeljstvu u kojem roditelji često nisu svjesni svojih i djetetovih osjećaja kao ni ponašanja, a što rezultira nizom odgojnih šteta. Meta-roditeljstvo, odnosi se na procese mišljenja o roditeljskim strategijama i ponašanjima, a obuhvaća socijalne kognicije povezane s prosudbama o djetetovu odgoju koje se uglavnom događaju prije ili nakon interakcija na relaciji dijete-roditelj. Istraživanje poduzeto na uzorku od 213 majka i 105 očeva te njihove djece osnovnoškolske i srednjoškolske dobi pokazalo je: a) kako se roditelji razvijenijih meta-roditeljskih vještina percipiraju samoefikasnijima u roditeljstvu te usredotočenijima na dijete, b) ustanovljene su razlike majki i očeva u meta- roditeljskim vještinama i svjesnom roditeljstvu te c) utvrđena je povezanost meta-roditeljskih vještina, svjesnog roditeljstva i djetetovih procjena zadovoljstva obitelji. Izazov pedagoškim djelatnicima je osmišljavanje i provedba programa osnaživanja roditelja za roditeljsku ulogu uvažavajući i ove aspekte roditeljstva.

kompetencije, meta-roditeljstvo, promjene, svjesno roditeljstvo

nije evidentirano

engleski

Pedagogical perspective of contemporary parenthood in a changing family

nije evidentirano

change, competence, conscious parenting, meta-parenting

nije evidentirano

Podaci o prilogu

66-66.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pedagogija u vremenu promjena

Slunjski, Edita

Zagreb: Element

Podaci o skupu

3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene

pozvano predavanje

13.09.2018-14.09.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija