Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 665837)
Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Diković, Marina ; Letina, Alena
hrvatski
Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju
Djeca i mladi vrijednosti usvajaju tijekom odgoja i obrazovanja. To im omogućuje rješavanje problema u zajednici, poštivanje drugih, promicanje načela ljudskih prava i sloboda i, k tome, svijest o obvezama i odgovornostima. Razvoj kompetencija je središnji pojam u međunarodnoj raspravi o obrazovanju. Kurikulum usmjeren na razvoj kompetencija podrazumijeva proces razvijanja vještina, kritičkoga mišljenja, komunikacijskih i socijalnih vještina, sposobnosti cjeloživotnoga učenja, ali i vrijednosti. Kurikulumski pristup odgoju i obrazovanju pretpostavlja postavljanje nacionalnih očekivanja, ishoda učenja i obrazovnih postignuća, a time i mogućnost učinkovitijeg nastavnog procesa. Istraživanje u ovome radu temelji se na konceptu Ledić i Ćulum (2010) u kojemu se navodi važnost zalaganja u zajednici radi razvijanja društvene odgovornosti. Kompetentan građanin treba dijeliti uvjerenja i vrijednosti demokracije, a zadatak je visokog obrazovanja promicanje vrijednosti poput slobode, solidarnosti, tolerancije i jednakosti. Cilj rada jest utvrditi zastupljenost ishoda učenja koji se odnose na razvijanje i usvajanje ključnoga koncepta vrijednosti u visokoškolskim kurikulumima inicijalnog obrazovanja budućih učitelja. Među njima su odabrane one koje su od osobite važnosti za promicanje aktivnog i demokratskog građanstva – sloboda, ravnopravnost i jednakost. Podaci o zastupljenosti spomenutih varijabli prikupljeni su pomoću posebno izrađene matrice na temelju unaprijed postavljenih kriterija i definicija navedenih vrijednosti, kvalitativnom i komparativnom analizom izvedbenih planova nastave obveznih i izbornih kolegija iz područja pedagogije koji se provode na učiteljskim studijima u Puli i Zagrebu. Iako su navedene vrijednosti nezaobilazne teme u odgoju i obrazovanju, one nisu dovoljno zastupljene u inicijalnom obrazovanju učitelja što bi moglo utjecati na poučavanje učenika u osnovnim školama.
izvedbeni planovi nastave, jednakost, ravnopravnost, sloboda, vrijednosti, visokoškolski kurikulum
nije evidentirano
engleski
The Curricular Approach to Values in Education
nije evidentirano
syllabuses, equality, freedom, values, higher education institutions’ curriculum
nije evidentirano
Podaci o prilogu
24-25.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem
Slunjski, Edita
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
Podaci o skupu
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
predavanje
13.09.2018-14.09.2018
Zagreb, Hrvatska