Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 955526

Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju


Diković, Marina; Letina, Alena
Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju // Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018. str. 24-25 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)


Naslov
Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju
(The Curricular Approach to Values in Education)

Autori
Diković, Marina ; Letina, Alena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem / Slunjski, Edita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018, 24-25

Skup
Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Zagreb, Republika Hrvatska, 13-14.09.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Izvedbeni planovi nastave, jednakost, ravnopravnost, sloboda, vrijednosti, visokoškolski kurikulum
(Syllabuses, equality, freedom, values, higher education institutions’ curriculum)

Sažetak
Djeca i mladi vrijednosti usvajaju tijekom odgoja i obrazovanja. To im omogućuje rješavanje problema u zajednici, poštivanje drugih, promicanje načela ljudskih prava i sloboda i, k tome, svijest o obvezama i odgovornostima. Razvoj kompetencija je središnji pojam u međunarodnoj raspravi o obrazovanju. Kurikulum usmjeren na razvoj kompetencija podrazumijeva proces razvijanja vještina, kritičkoga mišljenja, komunikacijskih i socijalnih vještina, sposobnosti cjeloživotnoga učenja, ali i vrijednosti. Kurikulumski pristup odgoju i obrazovanju pretpostavlja postavljanje nacionalnih očekivanja, ishoda učenja i obrazovnih postignuća, a time i mogućnost učinkovitijeg nastavnog procesa. Istraživanje u ovome radu temelji se na konceptu Ledić i Ćulum (2010) u kojemu se navodi važnost zalaganja u zajednici radi razvijanja društvene odgovornosti. Kompetentan građanin treba dijeliti uvjerenja i vrijednosti demokracije, a zadatak je visokog obrazovanja promicanje vrijednosti poput slobode, solidarnosti, tolerancije i jednakosti. Cilj rada jest utvrditi zastupljenost ishoda učenja koji se odnose na razvijanje i usvajanje ključnoga koncepta vrijednosti u visokoškolskim kurikulumima inicijalnog obrazovanja budućih učitelja. Među njima su odabrane one koje su od osobite važnosti za promicanje aktivnog i demokratskog građanstva – sloboda, ravnopravnost i jednakost. Podaci o zastupljenosti spomenutih varijabli prikupljeni su pomoću posebno izrađene matrice na temelju unaprijed postavljenih kriterija i definicija navedenih vrijednosti, kvalitativnom i komparativnom analizom izvedbenih planova nastave obveznih i izbornih kolegija iz područja pedagogije koji se provode na učiteljskim studijima u Puli i Zagrebu. Iako su navedene vrijednosti nezaobilazne teme u odgoju i obrazovanju, one nisu dovoljno zastupljene u inicijalnom obrazovanju učitelja što bi moglo utjecati na poučavanje učenika u osnovnim školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli