Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 665837)

Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Diković, Marina ; Letina, Alena Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju // Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem / Slunjski, Edita (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018. str. 24-25

Podaci o odgovornosti

Diković, Marina ; Letina, Alena

hrvatski

Kurikulumski pristup vrijednostima u odgoju i obrazovanju

Djeca i mladi vrijednosti usvajaju tijekom odgoja i obrazovanja. To im omogućuje rješavanje problema u zajednici, poštivanje drugih, promicanje načela ljudskih prava i sloboda i, k tome, svijest o obvezama i odgovornostima. Razvoj kompetencija je središnji pojam u međunarodnoj raspravi o obrazovanju. Kurikulum usmjeren na razvoj kompetencija podrazumijeva proces razvijanja vještina, kritičkoga mišljenja, komunikacijskih i socijalnih vještina, sposobnosti cjeloživotnoga učenja, ali i vrijednosti. Kurikulumski pristup odgoju i obrazovanju pretpostavlja postavljanje nacionalnih očekivanja, ishoda učenja i obrazovnih postignuća, a time i mogućnost učinkovitijeg nastavnog procesa. Istraživanje u ovome radu temelji se na konceptu Ledić i Ćulum (2010) u kojemu se navodi važnost zalaganja u zajednici radi razvijanja društvene odgovornosti. Kompetentan građanin treba dijeliti uvjerenja i vrijednosti demokracije, a zadatak je visokog obrazovanja promicanje vrijednosti poput slobode, solidarnosti, tolerancije i jednakosti. Cilj rada jest utvrditi zastupljenost ishoda učenja koji se odnose na razvijanje i usvajanje ključnoga koncepta vrijednosti u visokoškolskim kurikulumima inicijalnog obrazovanja budućih učitelja. Među njima su odabrane one koje su od osobite važnosti za promicanje aktivnog i demokratskog građanstva – sloboda, ravnopravnost i jednakost. Podaci o zastupljenosti spomenutih varijabli prikupljeni su pomoću posebno izrađene matrice na temelju unaprijed postavljenih kriterija i definicija navedenih vrijednosti, kvalitativnom i komparativnom analizom izvedbenih planova nastave obveznih i izbornih kolegija iz područja pedagogije koji se provode na učiteljskim studijima u Puli i Zagrebu. Iako su navedene vrijednosti nezaobilazne teme u odgoju i obrazovanju, one nisu dovoljno zastupljene u inicijalnom obrazovanju učitelja što bi moglo utjecati na poučavanje učenika u osnovnim školama.

izvedbeni planovi nastave, jednakost, ravnopravnost, sloboda, vrijednosti, visokoškolski kurikulum

nije evidentirano

engleski

The Curricular Approach to Values in Education

nije evidentirano

syllabuses, equality, freedom, values, higher education institutions’ curriculum

nije evidentirano

Podaci o prilogu

24-25.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka - Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem

Slunjski, Edita

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

Podaci o skupu

3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene

predavanje

13.09.2018-14.09.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija