Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odgojni ciljevi u izvannastavnim aktivnostima osnovnih škola (CROSBI ID 665799)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pažin-Ilakovac, Ružica ; Pejaković, Sara Odgojni ciljevi u izvannastavnim aktivnostima osnovnih škola // Zbornik znanstvenih radova s međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije. 2016. str. 222-233

Podaci o odgovornosti

Pažin-Ilakovac, Ružica ; Pejaković, Sara

hrvatski

Odgojni ciljevi u izvannastavnim aktivnostima osnovnih škola

Sažetak Odgojni cilj kao polazište svakog pedagoškog djelovanja i kurikulumskog ostvarivanja zahtijeva promišljanje na polazišnoj i teorijskoj razini, kao i na razini implementacije i provedbe. Upravo je izazovno i uvijek aktualno pitanje kvalitetnijeg planiranja i ostvarivanja temeljnih ciljeva odgoja i cjelovitog razvoja učenika, što se posebno aktualizira u novoj kurikulumskoj filozofiji, teoriji, metodologiji i praksi kojoj teži suvremena škola. U ovakvom ciljno naglašenom pristupu, koji se razlikuje od pristupa usmjerenog prema sadržajima, izdvajaju se kategorije odgojnih ciljeva nužnih za cjeloviti razvoj svake osobe. U odgovorima koje škola pokušava dati u postmodernom vremenu i društvu zanimalo nas je kojim ciljevima odgoja pridonose izvannastavne aktivnosti škole, u novim kurikulumskim okvirima. Analizom sadržaja izvannastavnih aktivnosti unutar školskih kurikuluma 10 osnovnih škola pokušalo se uvidjeti na koje se ciljeve odgoja stavlja naglasak, a koji bi trebali biti više promovirani. Vidljivo je kako se unutar brojnih i raznolikih aktivnosti, osim još uvijek naglašenih intelektualnih, sve više promiču ciljevi društvenog razvoja učenika kao što su suradnja i zajedništvo, humanost, solidarnost i tolerantnost te u okviru socijalnih i emocionalnih kompetencija samopouzdanje, izražavanje, pozitivna slika o sebi i drugima te empatija. Opaža se i visoka zastupljenost ciljeva tjelesnog razvoja koji u širem smislu uključuju, osim usmjerenosti na zdrave načine života, i ekološki odgoj. Iako su u planiranju prisutni ciljevi odgoja za život aktivne, stvaralačke i samoostvarene osobe, budućega građanina, očekivano je da se u bogatom prostoru kurikuluma izvannastavnih aktivnosti još više sukonstruiraju ciljevi koji potiču učenikovu angažiranost, inovativnost i otvorenost za istraživanja i cjeloživotno učenje.

cjeloviti razvoj učenika, izvannastavne aktivnosti, odgojni cilj, školski kurikulum

nije evidentirano

engleski

The Objectives of Education in Extracurricular Activities of Primary Schools

nije evidentirano

goal of education ; wholesome development of students ; extra-curricular activities, school curriculum

nije evidentirano

Podaci o prilogu

222-233.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik znanstvenih radova s međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"

predavanje

27.10.2016-28.10.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija