Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 955338

Odgojni ciljevi u izvannastavnim aktivnostima osnovnih škola


Pažin-Ilakovac, Ružica; Pejaković, Sara
Odgojni ciljevi u izvannastavnim aktivnostima osnovnih škola // Zbornik znanstvenih radova s međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Osijek, 2016. str. 222-233 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Odgojni ciljevi u izvannastavnim aktivnostima osnovnih škola
(The Objectives of Education in Extracurricular Activities of Primary Schools)

Autori
Pažin-Ilakovac, Ružica ; Pejaković, Sara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / - , 2016, 222-233

Skup
Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"

Mjesto i datum
Osijek, 27.-28.10.2016.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Cjeloviti razvoj učenika, izvannastavne aktivnosti, odgojni cilj, školski kurikulum
(Goal of education ; wholesome development of students ; extra-curricular activities, school curriculum)

Sažetak
Sažetak Odgojni cilj kao polazište svakog pedagoškog djelovanja i kurikulumskog ostvarivanja zahtijeva promišljanje na polazišnoj i teorijskoj razini, kao i na razini implementacije i provedbe. Upravo je izazovno i uvijek aktualno pitanje kvalitetnijeg planiranja i ostvarivanja temeljnih ciljeva odgoja i cjelovitog razvoja učenika, što se posebno aktualizira u novoj kurikulumskoj filozofiji, teoriji, metodologiji i praksi kojoj teži suvremena škola. U ovakvom ciljno naglašenom pristupu, koji se razlikuje od pristupa usmjerenog prema sadržajima, izdvajaju se kategorije odgojnih ciljeva nužnih za cjeloviti razvoj svake osobe. U odgovorima koje škola pokušava dati u postmodernom vremenu i društvu zanimalo nas je kojim ciljevima odgoja pridonose izvannastavne aktivnosti škole, u novim kurikulumskim okvirima. Analizom sadržaja izvannastavnih aktivnosti unutar školskih kurikuluma 10 osnovnih škola pokušalo se uvidjeti na koje se ciljeve odgoja stavlja naglasak, a koji bi trebali biti više promovirani. Vidljivo je kako se unutar brojnih i raznolikih aktivnosti, osim još uvijek naglašenih intelektualnih, sve više promiču ciljevi društvenog razvoja učenika kao što su suradnja i zajedništvo, humanost, solidarnost i tolerantnost te u okviru socijalnih i emocionalnih kompetencija samopouzdanje, izražavanje, pozitivna slika o sebi i drugima te empatija. Opaža se i visoka zastupljenost ciljeva tjelesnog razvoja koji u širem smislu uključuju, osim usmjerenosti na zdrave načine života, i ekološki odgoj. Iako su u planiranju prisutni ciljevi odgoja za život aktivne, stvaralačke i samoostvarene osobe, budućega građanina, očekivano je da se u bogatom prostoru kurikuluma izvannastavnih aktivnosti još više sukonstruiraju ciljevi koji potiču učenikovu angažiranost, inovativnost i otvorenost za istraživanja i cjeloživotno učenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek