Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 954831

Upravljačke odluke u poduzeću HAC d.o.o. s naglaskom na upravljačke odluke prilikom izgradnje autoceste A1


Gašparović, Tomislav
Upravljačke odluke u poduzeću HAC d.o.o. s naglaskom na upravljačke odluke prilikom izgradnje autoceste A1 2018., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka


Naslov
Upravljačke odluke u poduzeću HAC d.o.o. s naglaskom na upravljačke odluke prilikom izgradnje autoceste A1
(Managerial decision making in the company HAC with the emphasis on the decision-making in the process of construction of the A1 highway)

Autori
Gašparović, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
18.09

Godina
2018

Stranica
54

Mentor
Rupčić, Nataša

Neposredni voditelj
Rupčić, Nataša

Ključne riječi
Javni menadžment, javni sektor, promet, investicije, javno-privatno partnerstvo, autocesta A1.
(Public management, public sector, ivestments, public-private partnerships, A1 highway)

Sažetak
Javno poduzeće objedinjava element tržišnosti i javnosti te se kod njih donošenje odluka ne bazira isključivo na kriteriju profitabilnosti. Analiza koristi i troškova treba biti osnova za donošenje odluka u javnom sektoru. Iako ciljevi se ipak donose političkim procesom. Tema je donošenje upravljačkih odluka u javnom poduzeću HAC s naglaskom na upravljačke odluke prilikom izgradnje autoceste A1. U radu je obrađena tema ocjene opravdanosti izgradnje autoceste A1. Pritom su ciljevi izgradnje autoceste A1 bili povezivanje svih dijelova državnog prostora, povezivanje s Europskim okruženjem, razvoj turizma, povećanje sigurnosti na cestama te su oni ispunjeni nakon izgradnje autoceste A1. Pa ipak, ciljevi ostanka i povećanja broja stanovnika te industrijski razvoj nisu ispunjeni izgradnjom autoceste A1. Usto, troškovi izgradnje dionice od Bosiljeva do Splita su premašili projicirane troškove za 3 milijarde kuna, a cijena izgradnje jednog kilometra je iznosila oko 50 milijuna kuna. Prihodi na autocesti A1 su u 2015., 2016. i 2017. godini bili su u prosjeku 500 milijuna kuna manji od predviđenog. Na temelju navedenog može se zaključiti da se autocesta A1 nije trebala graditi putem kredita već putem javno-privatnog partnerstva. Predviđa se da bi takav modalitet izgradnje podrazumijevao realnu procjenu prometa, postupnu gradnju, nižu cijenu gradnje te bolje upravljanje prihodima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
13.02.1.3.06

Ustanove
Ekonomski fakultet, Rijeka