Odijevanje i problem identiteta u filmovima Alfreda Hitchcocka (CROSBI ID 421525)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Majstorović, Zrinka
Paić, Žarko
Kalčić, Silva
hrvatski
Odijevanje i problem identiteta u filmovima Alfreda Hitchcocka
U ovom završnom radu govorit će se o problemu identiteta, povezanosti identiteta i odijevanja, psihološkim stanjima glavnih junaka i kompleksnim odnosima između muških i ženskih likova u dvama filmovima Alfreda Hitchcocka Vrtoglavica (1958.) i Marnie (1964.). Ti filmovi u velikoj mjeri dočaravaju klimu koja je vladala u filmovima klasičnog Hollywooda s polovice 20. stoljeća u kojima je prisutan stereotipni prikaz ženskih likova u patrijarhalnom društvu. Naglasak je na ženskoj podčinjenosti muškarcima što ujedno predstavlja preslik rodnih uloga u tadašnjem društvu Sjedinjenih Američkih Država, a u filmovima se manifestira kroz tzv. muški pogled, dominantno muško gledište. Odjeća, odnosno način odijevanja, kostimi likova bitna su stavka u formiranju identiteta, društvenih uloga i prikazu ženskih likova te iz područja odijevanja prelaze u ikonografiju fetišizma. Važnu ulogu za karakterizaciju likova i razvoj muško-ženskih odnosa također imaju filmski kadrovi, vizualna likovna sredstva (izbor boja, scenografija, urbane vizure, snoviti krajolici) te glazba kojima Hitchcock stvara određeno ozračje i atmosferu.
identitet, odijevanje, film, mačizam, subordinacija, muški pogled, fetišizam
nije evidentirano
engleski
Clothing and identity in the movies by Alfred Hitchcock
nije evidentirano
identity, clothing, movie, machism, subordination, male view, fetishism
nije evidentirano
Podaci o izdanju
38
14.03.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Tekstilno-tehnološki fakultet
Zagreb