Marketing odnosa u funkciji nove proizvodne filozofije (CROSBI ID 421465)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Obraz, Robert
Dukić, Branimir
hrvatski
Marketing odnosa u funkciji nove proizvodne filozofije
Globalni tehničko-tehnološki razvitak u suvremenom društvu, kao i rast i razvitak svijesti suvremenog čovjeka rezultirao je s jedne strane postojanjem velikih proizvodnih kapaciteta u proizvodnim poslovnim subjektima, te s druge strane izraženim individualnim potrebama potrošača. Sve zahtjevnija borba za opstanak motivira proizvođače na kvalitetnije zadovoljavanje potreba potrošača. To podrazumijeva fleksibilnu proizvodnju pojedinačnih ili maloserijskih proizvoda za poznatog potrošača. Takvu je proizvodnju moguće organizirati, na što ukazuju provedena istraživanja, uz primjenu načela marketinga odnosa. U tehničkotehnološkom smislu nužna je upotreba kapitalno intenzivne proizvodnje koja je u stanju proizvoditi individualizirane proizvode za poznate potrošače. Zahvaljujući postojećim tehnologijama danas je moguće organizirati takvu proizvodnju. S obzirom na potencijalni tehnološki razvitak za očekivati je da će proizvodnja za poznatog potrošača postati dominantni načini proizvodnje fizičkih proizvoda. Istraživanja su ukazala na potrebu modelskog pristupa navedenoj tranziciji stoga je kao rezultat provedenih istraživanja definiran konceptualni model nove proizvodne filozofije kao osnove za realizaciju koncepta „pametnih tvornica“ koje su bitna odlika četvrte industrijske revolucije. Sintezom rezultata do kojih su dovela provedena istraživanja može se zaključiti kako u današnjem potrošački orijentiranom društvu individualne potrebe potrošača kontinuirano mijenjaju postojeće načine izrade fizičkih proizvoda usmjeravajući proizvodne procese iz velikoserijske i masovne proizvodnje, koja je dominirala u poslovnom svijetu 70-ih i 80-ih godina prošlog stoljeća, u novu vrstu fleksibilnih proizvodnih sustava koji su prilagođeni izradi pojedinačnih, individualiziranih proizvoda za poznatog potrošača.
Marketing, Marketing odnosa, CRM, Industrija 4.0, Proizvodnja, Proizvodni procesi
nije evidentirano
engleski
Relationship Marketing in Function of New Manufacturing Philosophy
nije evidentirano
Marketing, Relationship marketing, CRM, Industry 4.0, Production, Production processes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
239
17.02.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek
Povezanost rada
Strojarstvo, Interdisciplinarne tehničke znanosti, Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti