Osnovne psihološke potrebe kao prediktor učeničke uključenosti u nastavu (CROSBI ID 421459)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Puljiz, Tea
Bubić, Andreja
hrvatski
Osnovne psihološke potrebe kao prediktor učeničke uključenosti u nastavu
Cilj ovog istraživačkog rada bio je ispitati odnos između zadovoljenja psiholoških potreba učenika i uključenosti učenika tijekom procesa učenja i poučavanja. U prvom dijelu rada je predstavljena teorijska razrada aspekata uključenosti, vrsta motivacije učenika te vrsta psiholoških potreba i nastavnikovog djelovanja na iste, dok je u drugom dijelu predstavljeno istraživanje provedeno na 277 učenika srednjih škola. Rezultati istraživanja su potvrdili statistički značajne spolne razlike između ispitanika među kojima su učenice imale u prosjeku bolji školski uspjeh, bihevioralno i kognitivno su bile uključenije te su imale zadovoljeniju potrebu za povezanošću od učenika. Također je potvrđeno postojanje statistički značajne povezanosti između uključenosti i potreba za autonomijom i kompetencijom, kao i uključenosti i potrebe za povezanošću. Konačni rezultati dobiveni regresijskom analizom su pokazali da potreba za kompetencijom doprinosi svim aspektima uključenosti učenika, dok je potreba za autonomijom utjecala samo na samoinicirani aspekt uključenosti.
uključenost učenika, motivacija učenika, aktivnost učenika u razredu, akademska samoefikasnost, osnovne psihološke potrebe, teorija samoodređenja
nije evidentirano
engleski
Basic psychological needs as predictors of students’ classroom engagement
nije evidentirano
student engagement, student motivation, classroom participation, academic self efficacy, basic psychological needs, self-determination theory
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
11.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split