Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Internalizirani i eksternalizirani problemi predškolske djece s obzirom na djetetov temperament i roditeljska ponašanja (CROSBI ID 665513)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Martinac Dorčić, Tamara ; Smojver-Ažić, Sanja ; Vlah, Nataša Internalizirani i eksternalizirani problemi predškolske djece s obzirom na djetetov temperament i roditeljska ponašanja // Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.). Zagreb, 2017. str. 103-103

Podaci o odgovornosti

Martinac Dorčić, Tamara ; Smojver-Ažić, Sanja ; Vlah, Nataša

hrvatski

Internalizirani i eksternalizirani problemi predškolske djece s obzirom na djetetov temperament i roditeljska ponašanja

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati u kojoj mjeri djetetov temperament i roditeljska ponašanja objašnjavaju internalizirane i eksternalizirane probleme u ponašanju djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 123 roditelja djece koja pohađaju dječji vrtić i 50 odgajatelja. Prosječna dob majki je 34, a očeva 36 godina. Istraživanje je provedeno u dvije vremenske točke, u prvom je mjerenju prosječna dob djece bila 27.5, a u drugom 44.2 mjeseca. Djetetov temperament roditelji su procijenili u prvoj fazi istraživanja (The Early Childhood Bahavior Questionnaire). U drugoj su fazi prikupljeni podaci o roditeljskom ponašanju (Parenting Behaviours and Dimensions Questionnire), roditeljskoj procjeni problema u ponašanju djece (CBCL/1, 5-5) i procjeni ponašanja djece od strane odgajatelja (Social Competence and Behaviour Evaluation Scale). Procjene problema u ponašanju od strane roditelja i odgajatelja su u niskoj pozitivnoj korelaciji. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazuju da se internalizirani problemi kada ih procjenjuju roditelji mogu objasniti negativnim afektivitetom djece i roditeljskim ponašanjem koje karakterizira niska razina emocionalne topline i visoka anksiozna intruzivnost. Kod procjena odgajatelja internalizirani problemi su objašnjeni samo anksioznom intruzivnošću roditelja. Prediktori eksternaliziranih problemi u ponašanju prema procjeni roditelja su surgencija i niska samokontrola te kažnjavajuća disciplina. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju kako roditelji i odgajatelji na različite načine prepoznaju probleme u ponašanju predškolske djece. Osim toga, dok su za roditeljske procjene relevantne dimenzije djetetova temperamenta, one se ne pokazuju važnima u procjenama odgajatelja. Pretjerana roditeljska zabrinutost operacionalizirana kao anksiozna intruzivnost pokazuje se bitnim prediktorom internaliziranih problema neovisno o izvoru procjena problema u ponašanju.

temperament, roditeljska ponašanja, internalizirani i eksternalizirani problemi u ponašanju, predškolska djeca

nije evidentirano

engleski

Internalizing and externalizing problems of preschool children with regard to child temperament and parental behavior

nije evidentirano

temperament, parental behaviour, internalizing and externalizing problems, preschool children

nije evidentirano

Podaci o prilogu

103-103.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji

Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara

Zagreb:

Podaci o skupu

1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta

poster

07.12.2017-08.12.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija