Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Izmišljeni prijatelji kod djece predškolske dobi (CROSBI ID 665510)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Martinac Dorčić, Tamara ; Rabar, Valentina Izmišljeni prijatelji kod djece predškolske dobi // Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.). Zagreb, 2017. str. 90-90

Podaci o odgovornosti

Martinac Dorčić, Tamara ; Rabar, Valentina

hrvatski

Izmišljeni prijatelji kod djece predškolske dobi

Iako je dosad u istraživanjima utvrđena povezanost pojave izmišljenih prijatelja s nekim pozitivnim razvojnim ishodima, rezultati nisu uvijek jednoznačni. Štoviše, neki nalazi upućuju na povezanost izmišljenih prijatelja s problematičnim ponašanjima, iako uglavnom kod starije djece. Stoga je cilj ovog istraživanja bio 1) utvrditi učestalost i dob javljanja izmišljenih prijatelja te 2) ispitati odnos između pojave izmišljenih prijatelja i socijalne kompetencije te internaliziranih i eksternaliziranih problema u ponašanju kod djece predškolske dobi. U istraživanju su sudjelovali roditelji djece u dobi od 2 do 7 godina starosti, ukupno njih 224. Roditelji su ispunili Upitnik o izmišljenim prijateljima kako bi se dobili podaci o učestalosti i karakteristikama izmišljenih prijatelja te Skalu socijalne kompetencije i evaluacije ponašanja za procjenu socijalne kompetencije te eksternaliziranih i internaliziranih problema djeteta. Dobiveni rezultati pokazuju kako je 40.2% djece u uzorku imalo izmišljenog prijatelja, a pojava izmišljenih prijatelja je bila češća kod djevojčica. Najčešća dob javljanja izmišljenih prijatelja je treća godina života, a većina je djece osmišljavala samo jednog prijatelja koji je bio prisutan nekoliko mjeseci. Za 31 % djece izmišljeni je prijatelj bio dobi podjednake njihovoj, dok je za 92% dječaka te 49% djevojčica izmišljeni prijatelj bio i istog spola. Nisu dobivene razlike u socijalnoj kompetenciji djece sa i bez izmišljenih prijatelja. Međutim, eksternalizirani problemi su bili manje zastupljeni kod djece s izmišljenim prijateljima. Negativni efekti izmišljenih prijatelja vidljivi su kod djevojčica pa djevojčice s izmišljenim prijateljima imaju značajno više internaliziranih problema od ostatka uzorka. Rezultati upućuju na važnost uočavanja javljanja izmišljenih prijatelja kod djevojčica predškolske dobi s ciljem procjene i daljnjeg praćenja razine internaliziranih problema.

izmišljeni prijatelj, socijalna kompetencija, internalizirani i eksternalizirani problemi u ponašanju

nije evidentirano

engleski

Imaginary companions in preschool children

nije evidentirano

imaginary companions, social competence, internalizing and externalizing behavioral problems

nije evidentirano

Podaci o prilogu

90-90.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji

Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara

Zagreb:

9789538014161

Podaci o skupu

1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta

predavanje

07.12.2017-08.12.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija