Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju (CROSBI ID 665451)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju // Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra / Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 65-74

Podaci o odgovornosti

Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina

hrvatski

Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju

Višejezičnost i višekulturalnost jezgreni su čimbenici jezične politike Europske unije. Već se i bilingvalna komunikacija smatra višejezičnošću jer pridonosi stvaranju multilingvalne društvene zajednice. Od europskih se govornika, dakle, očekuje uporaba barem dvaju jezika (materinski i jedan strani jezik). No, u većini europskih obrazovnih dokumenata (ZEROJ, 2005) ističe se trojna višejezična formula prema 109 kojoj se, uz materinski, preporučuje poznavanje još dvaju jezika. Dosadašnja istraživanja (Pavličević- Franić i Aladrović Slovaček, 2011) potvrđuju činjenicu da se u hrvatskoj osnovnoškolskoj praksi najčešće očituje vertikalni suodnos dvaju jezičnih kodova unutar istoga materinskoga jezika. No, uvođenjem stranoga jezika u 1. razred osnovne škole, sve se češće registira horizontalna višejezičnost, što dovodi do stvaranja meuđujezičnoga polja. Takva komunikacijska situacija nužno zahtijeva nove pristupe u procesu učenja hrvatskoga jezika jer jednojezične učenike stavlja u poziciju višejezičnika. Cilj je istraživanja ispitati utjecaj različitih jezičnih kodova na proces ovladavanja hrvatskim standardnim jezikom, osobito na razvoj komunikacijske kompetencije, kao i utvrditi interferencije jezičnih elemenata unutar međujezičnoga polja. Statistički uzorak čine učenici mlađih razreda osnovne škole. Proveden je Test komunikacijske kompetencije (Aladrović Slovaček, 2012), a rezultati su obrađeni SPSS programom za statistiku. Očekuje se da postojanje paralelnih jezičnih kodova neće biti prepreka nego prednost u višejezičnoj školskoj sredini te da će pozitivno utjecati na proces učenja hrvatskoga standardnoga jezika u ranojezičnome razdoblju.

višejezičnost ; horizonatalna višejezičnost ; višejezična komunikacija ; međujezično polje ; nastava hrvatskoga jezika u osnovnoj školi

nije evidentirano

engleski

Mastering Croatian Standard Language in Plurilingual School Environment

nije evidentirano

multilingualism ; horizontal multilingualism ; multilingualism's communication ; interlingual filed ; teaching of Croatian language in primary school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

65-74.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra

Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-33-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija