Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Otvoreno dostupni obrazovni materijali (CROSBI ID 61715)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Pale, Predrag Otvoreno dostupni obrazovni materijali // Otvorenost u znanosti visokom obrazovanju / Hebrang Grgić, Ivana (ur.). Zagreb: Školska knjiga, 2018. str. 153-165

Podaci o odgovornosti

Pale, Predrag

hrvatski

Otvoreno dostupni obrazovni materijali

Ljudska je vrsta zavladala Zemljom zbog sposobnosti prenošenja i razmjene složenih misli. Komunikacijske revolucije su bile izumi pisma, tiskarskog stroja, elektroničkih komunikacija te Interneta koji omogućava ne samo da svatko dođe do svake informacije u svega nekoliko sekundi, već omogućava svakome da bilo kome pošalje bilo koju informaciju, trenutno. Procesi učenja i poučavanja, a posebno obrazovni sustavi zapravo uopće ne koriste plodove te posljednje revolucije. Tehnologija se može koristiti za potporu administrativnim i drugim procesima obrazovanja, za potporu u procesu učenja i poučavanja i za potpuno nove oblike učenja i poučavanja. Nove se tehnologije slabo koriste u prvom i drugom obliku, a tek se pioniri bave najvažnijim, trećim oblikom. Ovo poglavlje knjige ima tri cjeline: prikaz tehnologija prikladnih za obrazovanje na novi način, prikaz mogućnosti korištenja otvoreno dostupnih obrazovnih materijala u poučavanju i učenju te prikaz mogućnosti korištenja stvaranja i diseminiranja otvoreno dostupnih obrazovnih materijala tijekom procesa poučavanja i učenja. U prikazu tehnologija prikladnih za obrazovanje na novi način obrađuju se dvije skupine: digitalna verzija obrazovnih materijala kao što su tekstovi, grafičke ilustracije, fotografije, video i audio te potpuno nova obrazovna sredstva kao što su ubrzani i usporeni video, virtualni laboratoriji, ekspertni sustavi i računalna provjera znanja. U prikazu korištenja otvoreno dostupnih obrazovnih materijala diskutiraju se potrebe učenika i učitelja, te razmatraju načini korištenja materijala u skladu sa suvremenim teorijama učenja. Najviši stupanj razvoja kompetencije postiže se tek prijenosom znanja na drugoga. Tim aspektom, proizvodnjom otvoreno dostupnih obrazovnih materijala kao metodom učenja, bavi se treći prikaz.

otvoreno obrazovanje, Internet, proces učenja i poučavanja, tehnologije za obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Open educational materials

nije evidentirano

open education, Internet, learnin ang teacihing processes, technology for education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

153-165.

objavljeno

Podaci o knjizi

Otvorenost u znanosti visokom obrazovanju

Hebrang Grgić, Ivana

Zagreb: Školska knjiga

2018.

978-953-0-60044-7

Povezanost rada

Računarstvo, Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti