Smisao života: Uloga religioznosti i stavova prema smrti (CROSBI ID 254368)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bijelić, Lucija ; Macuka, Ivana
hrvatski
Smisao života: Uloga religioznosti i stavova prema smrti
Doživljaj smisla života predstavlja stupanj u kojem ljudi razumiju i vide značenje u svom životu. S obzirom da predstavlja doživljaj procjene svrhovitosti svog postojanja i utječe na postavljanje ciljeva u vlastitu životu, nedvojbeno ima učinke na psihološku dobrobit pojedinca. Istraživanja u ovom području upućuju na značajnu ulogu različitih čimbenika u doživljaju smisla života. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati ulogu nekih demografskih karakteristika (spola, dobi i obrazovanja), religioznosti (religijskih vjerovanja, obredne religioznosti i posljedice religioznosti na socijalno ponašanje) i stavova prema smrti (straha od smrti, izbjegavanja smrti, prihvaćanje smrti, prihvaćanje smrti bijegom, neutralnog prihvaćanja smrti) u objašnjenju doživljaja smisla života kod odraslih osoba. U istraživanju su sudjelovala 433 sudionika (143 muškarca i 290 žena) prosječne dobi 35 godina iz različitih dijelova Hrvatske. Od mjernih je instrumenata korištena Skala smisla života, Upitnik religioznosti i Upitnik stavova prema smrti i umiranju. Hijerarhijskom je regresijskom analizom utvrđeno da su strah od smrti i prihvaćanje smrti bijegom značajne samostalne odrednice doživljaja smisla životom. Dimenzije religioznosti nisu značajno samostalno pridonijele objašnjenju doživljaja smisla životom. Dobiveni rezultati upućuju na to da sudionici koji se manje boje smrti te koji smrt više vide kao nastavak života izvještavaju o većem doživljaju smisla života
doživljaj smisla života ; religioznost ; stavovi prema smrti i umiranju ; dobne i rodne razlike
nije evidentirano
engleski
Meaning of Life Experience: The Role of Religion and Attitudes towards Death
nije evidentirano
the experience of meaning in life ; religiosity ; attitudes toward death and dying ; age and gender differences
nije evidentirano