Otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju (CROSBI ID 16650)
Urednička knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Hebrang Grgić, Ivana
hrvatski
Otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju
Knjiga Otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju urednice Ivane Hebrang Grgić sadržajno je proširen nastavak knjige Hrvatski znanstveni časopisi: iskustva, gledišta, mogućnosti objavljene 2015. godine. Sastoji se od 19 poglavlja koja su napisali znanstvenici i stručnjaci (njih 31) koji se u svojem svakodnevnom radu bave nekim od oblika otvorenosti. Odabrani su autori iz raznih područja i iz raznih ustanova kako bi se dobila što kvalitetnija i što šira slika o stanju otvorenosti u hrvatskoj i svjetskoj znanosti i visokom obrazovanju. Knjiga je podijeljena u četiri tematske cjeline. Prva nosi naslov Otvorena znanost i bavi se otvorenošću s filozofskog, povijesnog i praktičnog gledišta opisujući fenomene poput otvorene recenzije, otvorenih podataka i otvorene inovativnosti. Naslov druge cjeline je Otvoreno visoko obrazovanje i ona donosi teorijski i praktični prikaz raznolikih otvorenih obrazovnih sadržaja te sustava za učenje na daljinu. Cjelina Otvorene tehnologije i upravljanje pravima u znanosti i visokom obrazovanju bavi se otvorenim kôdom, otvorenim povezanim podatcima i metapodatcima, otvorenim identifikatorima i licencijama. Posljednja cjelina donosi primjere otvoreno dostupnih časopisa, repozitorija te udruga koje promiču otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju. Budući da nije moguće u jednoj knjizi obraditi sve teme vezane uz otvorenost znanosti i visokog obrazovanja, i budući da je to područje koje se neprestano mijenja, ova knjiga otvara vrata novim razmišljanjima i novim publikacijama.
otvoreni pristup ; otvorena znanost ; otvoreni podaci ; visoko obrazovanje ; otvorena recenzija ; metapodaci
nije evidentirano
engleski
Openness in science and higher education
nije evidentirano
open access ; open science ; open data ; higher education ; open peer review ; metadata
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Školska knjiga
2018.
978-953-0-60044-7
317
objavljeno