PRILAGODBA I VALIDACIJA UPITNIKA EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI ZA DJECU (CROSBI ID 421212)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Stupin, Mia
Mohorić, Tamara
hrvatski
PRILAGODBA I VALIDACIJA UPITNIKA EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI ZA DJECU
Cilj provedenog istraživanja je prilagodba Upitnika emocionalne kompetencije (UEK-45, Takšić, 2002) za djecu rane adolescentne dobi. Kako bismo provjerili konvergentno-divergentnu valjanost upitnika, provjerili smo odnos rezultata na Upitniku emocionalne kompetencije za djecu s mjerama osobina ličnosti, prosocijalnim i agresivnim ponašanjem te ostalim mjerama emocionalne inteligencije. Uzorak se sastojao od 171 učenika viših razreda osnovnih škola iz Rovinja te jedne osnovne škole iz Rijeke. Dobiveni rezultati pokazali su faktorsku strukturu nove mjere sličnu strukturi originalnog upitnika. Konačna verzija UEK-D sastoji se od 29 čestica i tri subskale (Uočavanje i razumijevanje emocija, Izražavanje i imenovanje emocija te Regulacija i upravljanje emocijama). Ukupan rezultat i subskale imaju zadovoljavajuću pouzdanost unutarnje konzistencije. Korelacije između rezultata na upitniku i osobina ličnosti su umjereno visoke, što je u skladu s očekivanim, no povezanosti UEK-D i Testa razumijevanja emocija i Testa riječnika emocija su nulte. Subskale upitnika emocionalne kompetencije za djecu pokazale su se malim, ali značajnim prediktorom agresivnog i prosocijalnog ponašanja te školskog uspjeha.
emocionalna kompetencija, emocionalna inteligencija, agresivno, prosocijalno ponašanje, ličnost, školski uspjeh, rana adolescencija
nije evidentirano
engleski
ADAPTATION AND VALIDATION OF THE EMOTIONAL COMPETENCE QUESTIONNAIRE – CHILDREN VERSION
nije evidentirano
emotional competence, emotional intelligence, aggressive and prosocial behaviour, Big Five, school achievement, early adolescence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
17.07.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka