Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

UPITNIK EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI ZA DJECU (UEK- D)– PRELIMINARNI REZULTATI PRILAGODBE I VALIDACIJE (CROSBI ID 254299)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Stupin, Mia ; Mohorić, Tamara ; Ilijašić Veršić, Ivana UPITNIK EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI ZA DJECU (UEK- D)– PRELIMINARNI REZULTATI PRILAGODBE I VALIDACIJE // Suvremena psihologija, 20 (2017), 2; 137-149

Podaci o odgovornosti

Stupin, Mia ; Mohorić, Tamara ; Ilijašić Veršić, Ivana

hrvatski

UPITNIK EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI ZA DJECU (UEK- D)– PRELIMINARNI REZULTATI PRILAGODBE I VALIDACIJE

Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45, Takšić, 1998, 2002) temelji se na hijerarhijskom modelu emocionalne inteligencije (EI), koji EI definira kao sposobnost percepcije i izražavanja emocija, integracije emocija u procese mišljenja, razumijevanja emocija te sposobnost upravljanja emocijama. Do sada je korišten u velikom broju istraživanja i preveden na više od 10 svjetskih jezika, međutim, ne postoji prilagođena i provjerena verzija upitnika koja bi bila primjerena djeci osnovnoškolske dobi. S obzirom na važnost istraživanja emocionalnih aspekata dječjeg razvoja, nužno je imati provjerene mjere na temelju kojih se mogu donositi valjani zaključci. Ovo je istraživanje prvi korak u prilagodbi Upitnika emocionalne kompetentnosti za djecu. U istraživanju je sudjelovao 171 ispitanik, učenici viših razreda osnovne škole, u dobi od 11 do 15 godina te 277 ispitanika 5. i 6. razreda, iz osnovnih škola iz Rijeke i Rovinja. Upitnik emocionalne kompetentnosti za djecu zadržao je originalnu trofaktorsku strukturu uz dobru sadržajnu valjanost i pouzdanost (koja je jedino nešto niža za podljestvicu Regulacije i upravljanja emocijama). Dobivene su očekivane umjerene korelacije s osobinama ličnosti iz modela velikih pet. Što se tiče kriterijske valjanosti, emocionalna kompetentnost značajno je povezana s altruističnim ponašanjem te sa školskim uspjehom (iako vrlo nisko), a nije dobivena povezanost s agresivnim ponašanjem iako se prema dosadašnjim istraživanjima ona očekuje. Upitnik je jezično i brojem čestica prilagođen djeci. U daljnjim istraživanjima potrebno je sadržajno prilagoditi upitnik kako bi se obuhvatilo što više aspekata emocionalne inteligencije te dodatno provjeriti strukturu upitnika.

emocionalna kompetentnost, UEK-D, rana adolescencija, osobine ličnosti

nije evidentirano

engleski

EMOTIONAL SKILLS AND COMPETENCE QUESTIONNAIRE FOR CHILDREN (ESCQ-C) – PRELIMINARY ADAPTATION AND VALIDATION RESULTS

nije evidentirano

emotional competences, ESCQ-C, early adolescence, Big Five personality traits

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (2)

2017.

137-149

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost